Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Omplantet til hydrokultur
Steffen Braner (SteffenB)
Indlg: 14

Djursland
06/06-2011 12:38
Hejsa

Er der andre som har erfaring med chilier og hydrokultur?

Jeg har omplantet tre nye chiliplanter ved at fjerne jorden fra rdderne, og s er de smidt i en kulturpotte (med vandmler) med sm lerklinker omkring sig. Og s ligger der noget langtidsgdning i bunden af potten.

Jeg var spndt p at se, om de ville d af den hrde behandling med at fjerne jorden fra rdderne, og de hang ogs en del med hovedet de frste dage. Men nu er der get en lille uge, og de begynder at se bedre ud, s satster p, at de har klaret mosten!

Har I andre prvet at gre p samme mde? Alts at omplante nogle chiliplanter til hydrokultur - og hvordan er det get?

I kan se billederne af planterne herunder.
Fra venstre til hjre: Tobago Seasoning, Early Jalapeno og Fluorescent Purple.

CENTER

--

Svar Send privat besked
Steffen Braner (SteffenB)
Indlg: 14

Djursland
06/06-2011 12:40
right

Svar Send privat besked
Martin Nielsen (sismo.007)
Indlg: 89

20/04-2012 17:14
Jeg krer osse lidt et forsg her i r med at have chilier i passiv hydrokultur. Nogen af dem vil forblive i passiv hele ssonnen mens andre vil blive flyttet i ebb and flood system nr der er plads i drivhuset(har lnt lidt plads hos mormor, men det er fyldt med overvintrede fuchiaer den nste mdr.)
De jeg har i passiv er alle set og spiret fra grodan blokke og ser ud til at have det helt fint. Det er kun min anden sson som chili dyrker s jeg kan ikke huske helt hvor hurtigt eller hvor store dem jeg havde i jord sidste r var p nuvrende tidspunkt. smider lige et par billeder ind senere..

Jeg har osse forsgt med et par stykker fra jord til hydro som dig. De har begge overlevet turen dog har den ene det bedre end den anden, men vksten har vret meget langsom og nok osse sat i st en 6-8 af at vre blevet "ompottet".

kan se dit indlg er lidt gammelt. hvordan gik det med ssonnen for dig???

Martin
god weekend

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3889, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: sanhvcLog
Antal Emner: 2209
Antal indlg: 18222 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 3)