Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Steffen Hinchely (Hinchely)
Indlg: 114

Midtfyn
10/06-2011 19:42
Hvornr stter I jeres planter ud og lader dem st ude hele dgnet?? Er mske en kylling, men har stadig mine i drivhus, hvor der er ved at vre alvorlige pladsproblemer....
Prver nu med at lade en Criolla Sella, som jeg har flere af,... hvis nu... , blive stende ude!!

Tillgssprgsml. Nr I stter ud, hvilket verdenshjrne er bedst ? Har en terrasse med meget knald p, og en anden hvor der er sol fra ca. 16.00 til nedgang ....

God pinse til jer!
--
Steffen

Svar Send privat besked
Dr Hothead (Dr_Hothead)
Indlg: 91

Horsens
10/06-2011 19:52

Jeg har ladet en af mine st ude i en uges tid nu, ogs pladsproblemer her.
Den str p en altan hvor der blser ret meget, s den fr nogle tsk. Men den ser ud til at have det fint.
...s den fr sikkert snart selskab.

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
10/06-2011 20:15

--
Det er en god id at bruge en uges tid p at vnne planterne til udelivet - og helst i et hjrne, hvor de ikke bliver blst helt i stykker...

S p de gode dage er det bare at stille dem ud hele dagen p et sted, hvor solen ikke brager ned uafbrudt, og hvor de har lidt l. I lbet af en uge br de kunne vre ude hele dgnet - har selv et par stykker, der er flyttet permanent ud.

Det glder krukkeplanter - planter til bedene kan selvflgelig akklimateres p samme mde, men vent et par uger med at plante dem.

mvh
Anja

Svar Send privat besked
Dr Hothead (Dr_Hothead)
Indlg: 91

Horsens
10/06-2011 22:46

Har desvrre hverken hjrne eller l p min altan, s har ogs vret noget nervs for at stille den der ud.
Men har bundet den godt op til 3 pinde (ind til videre), og stillet den op af den eneste mur der er.
Den var ude om dagen en uges tid, inden jeg til sidst tog chancen.
Er s smt igang med at vnne en mere til ude livet, da der snart heller ikke er plads til den mere.. mine stakkels brn bliver sat p gaden :(

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
10/06-2011 23:37

--
Kan brnene ikke vnnes til udelivet i stedet???

UPS - lige en korrektur til mit indlg - akklimateres er en forkortet udgave af akklimatiseres.....

Svar Send privat besked
Jes Christensen (Jes Christensen)
Indlg: 605

Lsning
11/06-2011 02:24
Mine har vret ude p altanen de sidste 14 dage.
Vejret har vret lidt blandet, et par af den er lidt vindblste, har mistet lidt blade hist og pist, men vokser fint, nogle af den har ogs frugt, og blomstre p livet ls.

De dage hvor det var mest blsende og med slag regn, stillede jeg dem tt sammen, s kan vinden ikke rigtig f ved den enkelte plante, de de virker som 1 helhed, nr de str tt, p de gode dage, skupper jeg dem fra hinanden, s de bedere kan optage lyset/solen.
--
<*))))><( Hilsen Jes Christensen )

Svar Send privat besked
Anette Bruun (chilihelle)
Indlg: 83

Sjlland
11/06-2011 15:22

De fleste af mine er ude hele tiden, nogle kommer ind til aften og p drlige dage, andre har jeg ladet blive i vindueskarmen. Jeg oplever ingen forskel p mine planter uanset plads :-)
Det er ligesom babyer, de er alts ikke s skrbelige, de tler mere end vi tror. Jeg har bde blomster og frugter p mine planter, dog ingen rde endnu.

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 6512, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: dinaiv69
Antal Emner: 2226
Antal indlg: 18254 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 3)