Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Nyt LED-eksperiment
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
11/06-2011 22:36

Jeg har en plan om at spise frisk, hjemmedyrket chili nytrsaften - s jeg sede et par fr d. 4.6....

Og imponerende nok er 3 slags ud af 4 kommet op i dag, s de er rykket under det nyindkbte bl lys.

Jeg vil ikke tage planter ind til overvintring pga. bladlus - det er alt for bvlet, nr jeg starter nste rs sning i november/december, s jeg laver nye planter, som slet ikke kommer ud i naturligt lys. Det er ogs for at se, om det kan lade sig gre hele vejen kun med LED - bare for sjov!

Jeg er blevet lidt provokeret af at lse en masse steder, at skaldt kloge folk kategorisk bengter, at LED kan klare planter fra fr til frugt. Jeg har jo allerede konstateret, at det kan lade sig gre - nu vil jeg s bare dyrke et par planter inde i lngere tid og se, hvad der sker.

Jeg er med i et engelsk chiliforum, og der vil de hellere brnde 4-600 W af p fire planter end prve med LED, s deres holdninger skal jeg lige pirke lidt til...

right

Svar Send privat besked
Nyt LED-eksperiment
Klaus N (Sprinto)
Indlg: 23

Aalborg
11/06-2011 22:45
Glder mig til at se hvordan det gr :) held og lykke!

Svar Send privat besked
Nyt LED-eksperiment
Dr Hothead (Dr_Hothead)
Indlg: 91

Horsens
12/06-2011 02:07

Det bliver da spndende at flge med i.
Hvilke sorter har du satset p skal indg i nytrs menuen s..?

Svar Send privat besked
Nyt LED-eksperiment

Slagelse
12/06-2011 08:06

--
Jeg har set Vicente's Sweet Habanero, en mild Jalapeno, Nora de Bola og Numex Suave - s det er ikke ligefrem drberchilierne, der er gang i.

Nu mangler Numex'en bare at spire, og s har jeg en af hver at lege med.

Jeg kommer til at snyde lidt, for de ender i 2 l potter, og det kan jo i sig selv vre med til at fremskynde blomstringen, at de bliver klemt om rdderne. De skal nemlig helst ikke fylde for meget, for der skal jo vre plads til den store produktion senere...

Svar Send privat besked
Nyt LED-eksperiment
Pernille K (nille)
Indlg: 293

Kbh
12/06-2011 12:06
Det bliver spndende om det lykkedes - og extra sjov finte at du har sat en deadline for dit eksperiment.
--

Svar Send privat besked
Nyt LED-eksperiment

Slagelse
12/06-2011 15:13

--
Ja - det er sjovt at lege med...

Og eksperimentet har fet en krlle - for hvis der nu kommer to op af de fire slags, s kommer den ene i drivhuset, s jeg kan sammenligne. Jeg er nu ikke i tvivl om, at drivhuset vinder stort i forhold til plantetrivsel - men derfor kan det jo alligevel vre lidt sjovt!

Svar Send privat besked
Nyt LED-eksperiment
Michael Hansen (Doktoren)
Indlg: 73

Vanlse
12/06-2011 21:33
Sejt, hold os endelig opdateret Anja.

Jeg har godt set at du har kommenteret i mange trde omkring plantelys ude p det store internet :)
--

Svar Send privat besked
Nyt LED-eksperiment
Brian (bmathiasen)
Indlg: 82

13/06-2011 09:20
Det er altid spndende med nogle eksperimenter der kan ruske lidt op i den gamle opfattelse af optimale indendrs lysforhold.

Er selv nylig konvertit til LED fra CFL. Og helt rligt; de ser ud til at trives bedre under en 15W LED end de gjorde under min gamle 125W CFL. Har 7 ganske nysede planter der kun har kendt til LED, og de er super flotte.

Svar Send privat besked
Nyt LED-eksperiment

Slagelse
05/07-2011 23:57

--
En lille status p planterne.

Det blev til tre sorter, for Numex Suave gad ikke spire...

Men to planter af hver slags, s jeg har tre under blt LED og tre i drivhus. Som forventet vokser Vicente's langsomt, men de to andre blev potter om til l potter i gr.

Planterne under LED er klart flottest, men de har jo ogs en mere jvn temperatur inde, hvor de andre jo fr bde sol, grvejr og lavere temperaturer om natten.

Billeder flger - og i mellemtiden kan jeg jo lige vise Cascabel, Aji Pineapple og Habanero Tree, som gror fint i en Chiligrow. Og UPS - kom lige til at bestille to Quadgrows.....

right

Svar Send privat besked
Nyt LED-eksperiment

Slagelse
12/07-2011 23:45

--
Og s fik jeg taget lidt billeder - de tre til venstre er LED-planterne, og det er jo ikke svrt at se, at Nora de Bola og Mild Jalapeno trives bedre under LED i et beskyttet indeklima end i drivhuset med svingende temperatur... Der er ikke s stor forskel p Vicente's Sweet Habanero, men den under LED har flere blade.

Om 2-3 uger skifter jeg til den rd/bl LED - s m vi se, om der kommer gang i blomstringen!

right

Svar Send privat besked
Nyt LED-eksperiment
Simon Christensen (HotZ)
Indlg: 57

13/07-2011 16:37
Hej Anja

Hvilke(n) LED spots bruger du ? - og hvor er de fra ?
Jeg har selv overvejet at skaffe mig en her i efterret men ved ikke prcist hvad jeg skal g efter.

Overvejer kraftigt denne, men ved ikke hvad der er af alternativer.

Bjarnes LED
--

Svar Send privat besked
Nyt LED-eksperiment

Slagelse
13/07-2011 20:16

--
Hej Simon -

jeg har netop kbt nogle af disse:

http://www.prolys.dk/plante-akvarie-lys.html

Jeg har gang i den bl lige nu og skifter til enten ProPlant 3 eller 6 om et par uger, s der kan komme gang i lidt blomster.

Men jeg er helt sikker p, at Bjarnes lampe ogs er god! I hvert fald er det en fin ting, at man kan variere spredningen af lyset til 120 grader, s man kan dkke et strre omrde.

mvh
Anja

Svar Send privat besked
Nyt LED-eksperiment
Simon Christensen (HotZ)

13/07-2011 20:32
Det er faktisk nogle fine LED's, dog er jeg ikke sikker p at det hvide spot gr den store forskel. Dog virker det til at de spots du har, har en bedre fordeling af rde vs bl i forhold til bjarnes.

fandt dette link som fortller lidt om planters optagelse af de forskellige lys:

http://searchwarp.com/swa7630.htm

--

Svar Send privat besked
Nyt LED-eksperiment

Slagelse
13/07-2011 22:34

-- Hej Simon -

artiklen i dit link er 6 r gammel, og der er sket rigtig meget p LED-fronten siden da. Jeg har desvrre ikke lige nogen nyere links p lager, da jeg ikke gider lse mere nu - det gjorde jeg s rigeligt for et par r siden, da jeg gik i gang med LED.

Jeg havde en masse links p min gamle pc fra dengang for et par r siden, jeg startede med LED - desvrre dde den pludseligt...

Jeg har en ret unrdet tilgang til tingene og tror ikke, at fordelingen af rd/bl behver vre s prcis for at give gode planter... Det kan da godt vre, at der er lavet forsg, hvor det ene er marginalt bedre end det andet, men da jeg har efterhnden har prvet flere forskellige varianter med samme gode resultater, kan jeg ikke rigtigt bruge det til noget!

Og mht. det hvide lys - s var det bare med i "pakken" - tror heller ikke, at det gr en mlbar forskel.

Bjarnes lamper har den fordel, at du kan veksle mellem 60 og 120 graders spredning af lyset - 120 grader er rigtig godt, for du kan dkke et strre omrde, end jeg umiddelbart kan med mine, som kun har en 60 graders vinkel. Dog kan jeg snyde og tage linsen helt af - s sker der noget!

mvh
Anja

Svar Send privat besked
Nyt LED-eksperiment
Simon Christensen (HotZ)

14/07-2011 17:59
Ja jeg bestilte ogs den LED, da jeg har en ven med et fuldt spectrum som vi vil teste lidt med.

man kan jo ikke lse sig til konklusioner, da det er noget man fr af erfaring :)

Nu glder jeg mig til at f det hjem sammen med spirekassen, gdningen og nogle fr (peppadew) og s skal der eksperimenteres :)

S tester jeg helrs dyrkning med et par forskellige setups
Det bliver formentlig med hhv en 400w grow lampe vs. denne LED.

Men takker for info.

--

Simon

Svar Send privat besked
Nyt LED-eksperiment

Slagelse
14/07-2011 20:22
Vil lige "advare" dig - Peppadew bliver en voldsomt hj plante og er nok ikke lige den bedste til indendrs helrsdyrkning...

Jeg har 3 planter, og de ligger mellem 1,8 og lidt over 2 m nu.

Jeg kan godt fikse lidt forskellige fr til dig - send mig evt. en mail p chiliprinsessen (snabela) gmail.com, hvis du er interesseret i det.

For resten - uanset hvor supergodt LED virker, tror jeg ikke, at 15 W kan konkurrere med 400 W - det er en lidt skv sammenligning...

Mvh
Anja

Svar Send privat besked
Nyt LED-eksperiment
Lars Skytte Emerslund (Xebash)
Indlg: 129

Egedal
14/07-2011 20:46
Spndende Projekt, og jeg er sikker p det vil lykkes.
Hvis man med, Grolux (36w lysstofrr) kan f Habanero's i et ellers mrkt badevrelse, s er jeg ogs ret sikker p LED ogs kan :D

Men du har nok ret, det er ikke lige s effektivt som 400w. men det er godt nok ogs meget strm at brnde af :D

Men ser da meget frem til hvordan projektet forlber :)

--

Svar Send privat besked
Nyt LED-eksperiment

Slagelse
14/07-2011 21:17

--
Ja - 400 W er ret vildt overdrevet for at dyrke lidt planter, bde konomisk og miljmssigt...

Nr jeg har alle mine LED'er i gang - hvilket jeg kun har i en meget kort periode - bruger jeg 115 W i alt. Det meste af tiden bruger jeg under 50.

Et lille regnestykke - 400 W bruger for 2 kr. strm p 2 time i omkring 15 timer i dgnet. Det giver lidt under 15 kr. om dagen = omkring 450 kr. om mneden. Det er f...... nogle dyre planter...

mvh
Anja

Svar Send privat besked
Nyt LED-eksperiment
Simon Christensen (HotZ)

14/07-2011 21:24
Jeg bestilte blot en pose med peppadew for at smage lidt forskelligt. (skal ogs passe p jeg ikke ender med ikke at kunne vre i lejligheden :P)
lige nu har jeg gang i 6 forskellige sorter. Espelette, hot wax, twilligt, prerie fire, bhut jolokia, samt en endnu ukendt chili.

Vedr den 400w s bliver den enten sat op i et skur med noget ekstra lys, og ellers mener jeg at have en 240-250w et sted. Det kommer igen lidt an p pladsen. Jeg skal dog lige snakke med en ven omkring dette :)

Ideen er blot at se om der er, og evt. hvor stor forskellen mtte vre mellem LED og "den dyre" udgave.

Desvrre str jeg i et dilemma idet nogle jeg lige (i sndags) smed et par fr i en spirekasse. Det var fint i starten af ugen da der var noget sol og sdan, men i dag har jeg taget den ind og sat omkring 20cm over en radiator for at f gang i frene, - for s at kommer hjem fra arbejde og finde ud af at min boligforening har slukket varmen i sommerperioden :(
Min varmemtte har jeg smidt ud da jeg solgte nogle krybdyr et par r tilbage (suk).
Well, m arbejde lidt videre for at f stabiliseret varmen lidt bedre.

\o
--

Svar Send privat besked
Nyt LED-eksperiment
Brian Conradsen (BrianConradsen)
Indlg: 145

Fredericia
14/07-2011 21:49
Spndende projekt, har selv valgt at starte et nogle planter op med 15 watt's LED fra Bjarne., har dog tnkt at det kunne vre en fordel med lidt hvidt lys, ikke for planternes skyld, men for mine jne, den blrde farve er godt nok syg at se p

man skal endelig ikke undervurdere LED's effekt.
nu er jeg tidligere saltvandsakvarist, og ved hvad det koster at have 250 watt lamper krende, lige pt har jeg en ballast liggende til 400 watt, men fj hvor er den dyr i drift.

men jeg ved at man inden for koralrevsakvarierne, har stor succes med LED, og de er, om nogen meget lyskrvende
--
Brian Conradsen

Svar Send privat besked
Nyt LED-eksperiment

Slagelse
14/07-2011 22:08

--
Jeg kan strkt anbefale at lukke LED-lyset inde, s det ikke generer...

Jeg har kbt noget reflekterende folie, som ud over at gemme det hysteriske lys vk ogs reflekterer det tilbage p planterne - det bliver de slet ikke grimmere af!

Svar Send privat besked
Nyt LED-eksperiment
Simon Christensen (HotZ)

15/07-2011 22:28
planen er at kbe et par m2 mylar eller panda plast til at lave lys reflekterende milj.
Min ven med 400watteren har dyrket meget forskelligt og ved cirka hvor man skal placere planten i forhold til lampen for at f samme mngde lys.
Denne test er mest for at finde ud af om der er en betydelig forskel p hps og led ved samme effekt og resten af de 400w vil blive brugt til at lave masser af store og sunde planter.
Hvis man bare har nok planter igang er 400w ikke s dyrt igen siger han, men jeg er ikke sikker p at vi har brug for al den frugt, der vil komme ud af et 400w grow.
S det er nok kun her det frste r vi gr sdan, bde fordi det er sent vi har fet plantet og fordi det er et spndende eksperiment.

--

Svar Send privat besked
Nyt LED-eksperiment

Slagelse
25/07-2011 17:44

--
Et friskt billede af mine planter:

right

De tre til venstre er dem, der str under LED - de andre str i drivhuset.

Led-planterne er lngere fremme, har en bedre bladfarve og er strre end de andre. Deres blomsterknopper er strre, s det varer ikke lnge, inden jeg kan knibe de frste af.

S jeg hber stadig p friskplukket chili til nytr...

De str stadig under blt lys - jeg skifter, nr de har stet i to mneder.

Svar Send privat besked
Nyt LED-eksperiment
Simon Christensen (HotZ)

31/07-2011 18:39
De LED lamper giver alts et rigtig godt boost!
En ven af min har planter stende hjemme i en sydvendt vendueskarm og hans planter er meget lange men kimberbladene er ikke kommet helt frem endnu.

Dem jeg har de er ikke s lange, men vokser rigtig pnt.

Grow indtil videre - startet 10/07
--

Svar Send privat besked
Nyt LED-eksperiment

Slagelse
31/07-2011 19:57

--
Ja - de er ikke s ringe endda! Det ser jo herligt ud - kan se, at du bruger de samme spirekasser, som jeg gr.

Jeg har lige skiftet fra det rent bl til den rd/bl i dag p mine planter fra d. 4.6.

Svar Send privat besked
Nyt LED-eksperiment
Simon Christensen (HotZ)

02/08-2011 21:14
det er 3 uger siden jeg sede frene.

Dette billede viser hvor hurtigt de vokser under LED
Det er Pimente D'espellette - en mild chili, frene er fra Chilihouse.dk

CENTER
--

Svar Send privat besked
Nyt LED-eksperiment
Martin Nielsen (c0x)
Indlg: 19

rhus
03/08-2011 00:03
Giver i dem lys fr de er kommet over jorden eller frst nr de stikker hovedet op over???

--

Svar Send privat besked
Nyt LED-eksperiment
Ea Madsen (Emse_m)
Indlg: 110

Glostrup
03/08-2011 07:06
c0x skrev:Giver i dem lys fr de er kommet over jorden eller frst nr de stikker hovedet op over??? --

--
Jeg tillader mig lige at svare, de giver dem frst lys nr at spiren er kommet op.
Planten har ikke noget behov for lys for at spirre, kun for at vokse og stte frugter osv.

Svar Send privat besked
Nyt LED-eksperiment

Slagelse
12/08-2011 12:14

--
En lille opdatering - jeg er nu frdig med at nippe blomster af Jalapeno'en under LED og skal snart til at nippe p Nora di Bola og Vincente's Sweet Habanero. Jeg har lige vret ndt til at stte dem under to lamper, da de er vokset s meget, at jeg skal have lavet en ny mylar-foret kasse til dem.

De vokser ogs godt ude i drivhuset, men er stadig en smule bagud, hvilket helt sikkert skyldes mgvejret...

right

right

Svar Send privat besked
Nyt LED-eksperiment
Simon Christensen (HotZ)

14/08-2011 21:15
Hej Anja

Hvor mange timer om dagen har du lys p ?

Grunden til at jeg sprger det er fordi jeg har lagt mrkelig til at min peppadew ikke har de samme "krfter" som de andre planter. Omkring kl 21 om aftenen s begynder bladene at hnge som om den er trt. De andre planter gr det ikke.

Om morgenen nr jeg vgner, s ser Peppadew planten fin nok ud og virker til at vre klar igen.

Jeg har lys p 16 timer i dgnet.

Jeg synes det er spndende :)
--

Svar Send privat besked
Nyt LED-eksperiment

Slagelse
16/08-2011 18:25

--
Hej Simon -

har lige vret p lidt ferie...

Jeg har lys fra 7-22, s 16 timer lyder helt fint!

Men det lyder som om Peppadew'ens rodsystem mske ikke er s strkt, eller mske fr den for meget vand - hvor stor potte har den, og hvor meget vander du?

Svar Send privat besked
Nyt LED-eksperiment
Simon Christensen (HotZ)

16/08-2011 19:12
den er ikke s stor endnu, nok 12-15 cm hj. (potten er max 1/2 L)
Jeg vander kun lidt, primrt fr den enkelte potte en god omgang vand nr bladene begynder at hnge bare en lille smule.

jeg kan ikke lige sende et billede lige nu, s det kommer hurtigst muligt
--

Svar Send privat besked
Nyt LED-eksperiment
Simon Christensen (HotZ)

16/08-2011 19:24
s virkede min telefon igen

CENTER
--

Svar Send privat besked
Nyt LED-eksperiment
Simon Christensen (HotZ)

16/08-2011 19:25
Fr det lige i en strrelse man kan se

CENTER

Svar Send privat besked
Nyt LED-eksperiment

Slagelse
16/08-2011 21:02

--
Umiddelbart ser den jo fin ud, s jeg har ikke lige et bud p, hvorfor den hnger...

Kan det vre undervanding i stedet?

Prv at starte en ny trd og sprg i den - mske har nogen et kvalificeret bud!

Svar Send privat besked
Nyt LED-eksperiment

Slagelse
22/08-2011 13:32

--
Opdatering...

Planterne er blevet plantet om igen i dag - de tre fra drivhuset er kommet i 5 l potter, s de behver ikke plantes om mere. De kommer i vrigt med til salg p chilifestivalen - prisen afhnger af, hvor store de nr at blive inden da...

LED-planterne er helt tydeligt mrkere i bladfarven og mere kompakte end de andre, som har haft den danske sommer at sls med. Jeg er frdig med at nippe blomster p Nora de Bola og Jalapeno'en, og Vicente's har helt sm blomsterknopper, s der skal ogs snart nippes lidt. Den er flyttet i sin blivende potte p 6 l, de to andre er kommet i 2 l, indtil der bliver et par 6 l ledige.

Link til lidt billeder:

Anjas LED-eksperiment 220811

S jeg regner stadig med friske chilier til vinter - mske endda fr nytrsaften, det gr lidt hurtigere, end jeg havde troet. Men lad os nu se - de plejer jo at smide en del blomster, inden frugterne begynder at vise sig...

Svar Send privat besked
Nyt LED-eksperiment

Slagelse
30/08-2011 08:57

--
Jeg kunne bare ikke lade vre med lige at snuppe et billede af den ene eksperiment-plante - Vicente's Sweet Habanero. Den er superflot - og jeg er slet ikke begyndt at gde den endnu.

Den er flyttet i sin endelige 6-liter potte, s nu skal den bare vokse og stte frugt!

right

Svar Send privat besked
Nyt LED-eksperiment

Slagelse
13/09-2011 17:40

Lidt opdatering - Vicente er kommet ud af den Mylar-forede kasse, for den er blevet s stor, at lyset slet ikke nede ned alligevel. Den ser sdan ud nu og har masser af blomsterknopper:

right

Den er s stor, at jeg ikke har tnkt mig at fjerne nogen blomsterknopper overhovedet - det fr den selv lov til at styre!

Og prv lige at se her, hvad jeg fandt p Jalapeno'en:

right

S indtil videre krer LED-eksperimentet helt som hbet :)

Svar Send privat besked
Nyt LED-eksperiment
Brian Conradsen (BrianConradsen)
Indlg: 145

Fredericia
13/09-2011 18:03
Jeg krer tre sidelbende forsg, de blev alle plantet i slutningen af juli
1. under 15 watt LED
2. under 20 watt sparepre
3. under 2*36 watt T8 rr (1x grolux 1x dagslys)

planterne under LED er ikke s hje, desuden er de tttere og mere mrkegrnne, end de andre.
Planterne under sparepren er ca dobbelt s hje, men ere bne. og s har jeg lige opdaget at der allerede er blomster p den frste plante (Hungarian hot wax) under 20 watt sparepren

billeder kommer senere

--
Mvh Brian

Svar Send privat besked
Nyt LED-eksperiment

Slagelse
13/11-2011 08:25

--
S er der lidt nyt p LED-fronten igen...

Planterne er blevet pnt store, og jeg har klippet nogle skudspidser af for at begrnse dem en smule. Der skal jo ogs vre plads til alle de andre planter p et tidspunkt!

Og jeg har lige set denne p Jalapenoen:

right

S det passer fint med, at jeg skal tortillas i aften - jeg behvede alts ikke vente til nytr med at f frisk chili!

Nora de Bola kan ogs:

right

Jeg har set lidt af de langsomme chinenser for et par dage siden, som dog ikke er oppe endnu, s nu skal jeg have omdannet kontoret til planterum igen inden s lnge...

Svar Send privat besked
Nyt LED-eksperiment
Martin Neubert (Neubert1975)
Indlg: 2

Hjortshj/rhus
06/12-2011 11:16
Hej til jer alle :-)

Jeg er ganske ny her, men vil da lige byde ind med lidt indputs ang led belysning.
Jeg gr selv en hel del i modelbygning, og er derigennem stdt p led strips i Hongkong, en af mine kammerater har forsgt sig med dem som gro lys, og med succes,
s vil da lige fortlle hvor de er kbt, da de er rimeligt billige.
www.hobbyking.com menuer: hardware & accesory--> night flying accs. derunder er der lidt udvalg af led lys.

Min kammerat brugte en kombination af farverne, men opnede tros det en fin lsning til rimelige penge.

Hber der er nogle der kan f lidt glde af dette :-)

Svar Send privat besked
Nyt LED-eksperiment

Slagelse
06/12-2011 12:00

--
Var lige en hurtig tur derinde, og det er ikke noget, som jeg kunne finde p at bruge penge p...

Der er overhovedet ingen specifikationer af, hvilke dioder, der bruges, og det er som regel ikke et godt tegn. Og det er en klart mere bvlet lsning end bare at skrue en pre i en fatning, s det er ikke noget for mig!

P strips bruges der ofte meget svage dioder, som skal helt ned oven i planterne for at give dem noget som helst brugbart lys. Som sagt - jeg mener, at pengene er givet bedre ud p en ordentlig pre, og der skal jo temmelig mange til af de andre for at kunne dkke det samme omrde.

Bare min holdning :)

Svar Send privat besked
Nyt LED-eksperiment

Slagelse
18/12-2011 21:45

--
Dette var egentlig et billede af Pim, der sidder og hygger sig i chiliskoven - men som I kan se, gr det fint med de tre planter, Jeg har spist 6 Jalapenos nu og skal snart have gang i en Nora de Bola...

right

Svar Send privat besked
Nyt LED-eksperiment
Ilse Bech (Ilse)
Indlg: 324

Silkeborg
18/12-2011 22:31

--
Hej Anja,

Det er en flot tiger du har i junglen.
S det med chili til jul, det holder, m man sige.
Har du ikke en sort kat? -synes jeg mindes et billede fra dit drivhus!? -Er det salat du har?

Svar Send privat besked
Nyt LED-eksperiment

Slagelse
18/12-2011 22:45

--
Hej Ilse -

jo, jeg har dem i flere farver... Den stribede Pim p billedet, den sorte Bobby og en lille gr-rd-hvid hunkat, der hedder Missefine :)

Ja, jeg fik chilier allerede i november, s det var meget fr forventet, og der er lige to til nytrsaften!

Jeg har gang i en del vintereksperimenter for tiden - salat i drivhuset er et af dem, og der var lige et par planter i overskud, som er flyttet ind.

right

Svar Send privat besked
Nyt LED-eksperiment
Ilse Bech (Ilse)
Indlg: 324

Silkeborg
19/12-2011 10:53

--
Sde misser:-)

Jeg er ogs igang med grnt i "utide", nemlig rocula i en plantekasse. Det vokser ikke s hurtigt, men det giver en god fornemmelse at toppe salaten med en lille hndfuld hjemmedyrket salat her i juletiden. og s er der virkelig smag i det nu.

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3997, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: zidyesfsl
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 5)