Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Stodder Con Carne
Daniel Kold (Zvnig)
Indlg: 26

Karlebo
13/07-2011 00:22
Selvom opskriften egentlig er beregnet til min blog, s synes jeg alligevel jeg vil lgge den herind. Jeg vil gerne give lidt tilbage, nu hvor s mange har vret sde og hjlpe mig :)

Opsktiften vil uden tvivl blive peppet op med bedre chilier, nr min planter gider spytte nogen ud senere p ret :)

Men her er min Stodder Con Carne i dens nuvrende version, tag jer ikke af sproget ;) den er som sagt kopieret direkte ind fra min blog, hvor sprogbruget er noget anderledes end herinde.

Du skal bruge:
Jomfru olivenolie
500g Hakket oksekd
1/2 flaske Fuller's Honey Dew
100g mrk smelte chokolade (44%)
1 ornly sygt stort lg
1 squeeese Worchestershiresauce
2 dser Rde Kidney bnner
1 dse baked beans
3 hele thai chillier (Regner selv med at afprve med chokolate scotch el. omnicolor senere)
en spiseskefuld Santa Maria Chili Explosion
2 tsk fulde cayenne peber
2 spsk fulde oregano
1 lille dse dobbelt koncentreret tomatpure
2 dser flede tomater.
4 store Cocktail tomater (eller andre gode tomtater fra haven.

Hak lgene i stykker, men ingen grund til at overdrive. Derefter klipper du chilierne i fine stykker og smide dem i bunden af en gryde, sammen med engang jomfru olivenolie. Nr der er godt gang i stegningen, s smider du lgene i gryden, sammen med en lidt Worchestershiresauce. Nr de s er ved at vre brunet, s er det tid til, at kaste det hakkede kd ned til resten af svineriet. Snart syder og steger det og duften af chili og hakket kd flyver rundt i kkkenet sammen med flyvemyrer (hate those fuckers. Die bitches diiiie!!)
Hld s den halveflaske Fuller's Honey Dew oven i gryden og smid nsen indover og nyd duften . Now thats is goooood :D

S er det tid til at smide chokoladen i. Del den i en masse sm stykker og smide dem ned til alle de andre ingredienser. Smid S oreganoen i nr alt chokoladen er smeltet og husk at rr godt i det. Hld Chili pulveret i, cayenne peberen og alle bnnerne i. lad lige det hele kom op og koge igen og hld s koncentreret tomatpure i, de to dser flede tomater og fire halvstore cocktail tomater, som du lige slicer i fire stykker hver i forbi farten.

Lad det hele simre op imod en time, s smagen virkelig kommer til at trde frem.

Der skal selvflgelig ris til og dem koger du helt som du er vant til. Ingen tricky mellem-stationer der'. Nr risen er frdig, s er det tid til at spise og selvom din bedre halvdel, dine venner eller din hund mske foretrkker vand eller vind til, s br den slynges indenbors sammen med resten af llen eller til nds en Dse Cola.

Hop ind p "Stodderen & Nrden" hvis du ogs vil afprve min BBQ sauce :)
--
Frste gangs chilidyrker

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3876, heraf online: 1 stk (Chilipuma )
Seneste tilmeldte: Chilipuma
Antal Emner: 2209
Antal indlg: 18221 (i dag: 2, denne uge: 2, denne mned: 2)