Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Devils Delight - hotsauce
Kim Schulz (Chilifan)
Indlg: 612

Aalborg S
06/10-2007 18:00
S blev det tid til at lave en omgang hotsauce igen. Denne gang bestemte jeg for at det skulle vre en af de rigtigt strke af slagsen.
Jeg bruger sjldent en opskrift p den slags, men denne gang blev den faktisk s god at jeg valgte at skrive den ned. Jeg kalder saucen Devils Delight.

Devils Delight
- 4-5 store Habanero (jeg brugte Scotch bonnets)
- 2 stk Naga Jolokia (ikke verdens strkeste men HOT!)
- 1-2stk Cayenne chili
- 2 tsk paprika
- 1 stk ble (skrllet)
- 1 stk lille lg
- 2 fed hvidlg
- dl blecider eddike (eller anden lys balsamico)
- 2 spsk farin sukker eller mrk muskvado sukker
- 2 spsk olie
- 1 stor dse tomat pur (eller 2 af de sm).

Skr ble, lg og hvidlg i tern. Skr chilierne i sm tern og fjern evt. fr og frstole. Steg det hele i en gryde med olien indtil at blerne er begyndt at mose lidt ud. Tilst blecider og sukker og lad det st og smsimre lidt ved svag varme. Til st tomat pur'en til blandingen og lad det koge godt igennem s det bliver en god fast konsistens. smag til med salt og paprika og hld derefter straks p flaske/glas og luk lget.
Der vil komme vakuum i glasset s lad vre med at kle det for hurtigt ned.

Det er alts en sauce med virkeligt knald p smagen. Minder lidt om Naga Snakebite saucen i smag men har en mere rund og chunky konsistens.

--
Kim Schulz
www.chilifan.dk

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3876, heraf online: 1 stk (Chilipuma )
Seneste tilmeldte: Chilipuma
Antal Emner: 2209
Antal indlg: 18221 (i dag: 2, denne uge: 2, denne mned: 2)