Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Den anden Peppadew opskrift
Ole Christensen (OleTC)
Indlg: 163

Vanlse
08/08-2011 17:23

Link til Peppadew syltning:
http://blog.justnotthat.com/292_alternative-pickle-peppadew-recipe/

Den "brine" der omtales laves ved at oplse 10 g salt pr dl koldt vand. Mine l i denne brine i ca 6 timer.

Jeg havde ramt nsten plet med mngde syltelage. Der var ca 1 spiseskefuld ekstra og det smagte s godt at jeg kunne have drukket 1 helt glas. *s*
Har ikke brugt ingefr, da jeg ikke havde noget hjemme.

--
Ole TC

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
08/08-2011 18:03

--
Super - den fr jeg brug for!

Svar Send privat besked
Jrgen Harreby (Harreby)
Indlg: 137

Hedehusene
09/08-2011 15:49

Ja den lyder fin - de frste af mine Peppadews fra Bjarne er ved at modnes nu. Er meget spndt p om de lever op til alt den "hype" der er om dem

Svar Send privat besked
Ole Christensen (OleTC)

Vanlse
28/08-2011 19:10
Jeg har nu, efter 3 ugers lagring bnet det frste glas og m sige at jeg tror opskriften er meget tt p den originale Peppadew.
Blot vil jeg nste gang undlade hvidlg, laurbrblad og ingefr. Tror ikke det indgr i original Peppadew.
Der er fin smag i de forskellige chili alligevel, s den rene vare er bedst. Det er jeg ret sikker p.

Prv den ogs med andre chili end Baby Pepper. Mske ikke til de helt strke men mange Annuum og Aji vil vre super.
Gerne blandet og man kan spde op med sde og/eller snackpeber fra supermarkedet for at n op p strre volumen.

--
Ole TC

Svar Send privat besked
Ole Christensen (OleTC)

Vanlse
16/12-2011 07:51
Nu har jeg - desvrre - spist det sidste glas med syltede chili. Det var en succes!
Set i bakspejlet, s holder det absolut at sylte chilierne. Isr har Ancho vret aldeles velsmagende med tykt frugtkd og en dejlig krydret smag som ingen af de andre chili har kunnet levere magen til.
I 2012 skal jeg lgge mig efter at have mange glas med blandede Ancho, Hungarian Hot Wax og Pimentos de Padron samt Aji Limo til at justere styrken lidt op med.
--
Ole TC

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3876, heraf online: 1 stk (Chilipuma )
Seneste tilmeldte: Chilipuma
Antal Emner: 2209
Antal indlg: 18221 (i dag: 2, denne uge: 2, denne mned: 2)