Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Ingen styrke efter opvarmning?
Didde D. (Didde)
Indlg: 73

Holbk
07/09-2011 10:43
Hej med jer,

Jeg har kbt en Omnicolor hos Lene Tvedegaard og der stod at den skulle ligge i den strke ende af skalen.
Jeg synes ogs den river lidt p tungen, nr jeg forsigtig smager p spidsen.
Nu har jeg kommet et par stykker i en gryderet og i en omelet, men den skal kommes i til sidst for at der overhovedet er noget styrke.
Jeg har ellers aldrig oplevet at styrke forsvinder ved opvarmning, har i oplevet det?

Hilsen Didde

Svar Send privat besked
Kenneth Autzen (thesheep)
Indlg: 250

Sdr Jylland
07/09-2011 12:45
Didde skrev:Hej med jer,

Jeg har kbt en Omnicolor hos Lene Tvedegaard og der stod at den skulle ligge i den strke ende af skalen.
Jeg synes ogs den river lidt p tungen, nr jeg forsigtig smager p spidsen.
Nu har jeg kommet et par stykker i en gryderet og i en omelet, men den skal kommes i til sidst for at der overhovedet er noget styrke.
Jeg har ellers aldrig oplevet at styrke forsvinder ved opvarmning, har i oplevet det?

Hilsen Didde

nu har jeg aldrig smagt denne chili, men mine andre chilier har jeg ingen tab af smag eller styrke nr jeg varmer dem

--

Svar Send privat besked
Brian Conradsen (BrianConradsen)
Indlg: 145

Fredericia
07/09-2011 22:40
Der er ihvertfald en enkelt der mister styrke ved opvarmning, kan ikke lige huske hvilken, men jeg fandt den inde p www.thechileman.org

--
Mvh Brian

Svar Send privat besked
Jes Christensen (Jes Christensen)
Indlg: 605

Lsning
08/09-2011 00:11
Lige en indskydelse.
Jeg har lst et eller andet sted, at der er enkelte sorter som bliver strkere, ved frysning, og nogle andre ved trring.

Det er s ikke lige helt det samme, jeg ville bare lige nvne det.
--
<'))))><( Hilsen Jes Christensen )

Svar Send privat besked
Mads Schmidt (Mads)
Indlg: 338

Viiala, Finland
08/09-2011 19:56
Artikel hos fiery foods

Jeg kan vitterligt ikke huske hvor det str, men et sted i denne artikel er nvnt at capcaisin br vre varmeuafhngig. Og ls gerne hele artiklen, den er sjov nok...

Jeg kan s ogs forestille mig, at der er stoffer, der gr ind og dulmer styrken. Sukker blandt andet, alts sukkerstoffer, der findes naturligt i alt muligt, og ogs fedt, der jo er en ting, der er masser af i g, som omeletten i sidste ende bestr af ;-)

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4080, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: MashaAtoma
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 0)