Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Chilisauce & -sirup
jette nielsen (jsn)
Indlg: 9

middelfart
15/11-2011 20:34
Har idag lavet et par eksperimenter, men nogle af de sidste friske frugter..

Det lille glas: Fatalii&whisky sauce - Fatalii, eddike, sukker og salt...blend, kog ind...smag tilmed whisky og kom paa glas/flaske

det store glas: Sirup med Aji Limon & Cointreau - Aji Limon, hindbaerbalsamico, muscovado sukker, citronsaft og salt - blend kog ind til 'sirupskonsistens' (det tykner yderligere naar det er koldt!) smag til med et ordentligt skvat Cointreau... Vil helt sikkert vaere go' sammen med en 70% chokoladedessertkage og vanilieis ;)
--

Svar Send privat besked
Chilisauce & -sirup
jette nielsen (jsn)

middelfart
15/11-2011 20:35

--
right

Svar Send privat besked
Chilisauce & -sirup
Morten Pedersen (Mugge)
Indlg: 143

Esbjerg
15/11-2011 21:12
Den sirup lyder bare super lkker. Kunne godt vre man skulle prve og lave sdan noget.

/Morten

--

Svar Send privat besked
Chilisauce & -sirup
jette nielsen (jsn)

middelfart
15/11-2011 21:27
Jeg er positivt overrasket Morten, den er staerk, soed og frisk paa samme tid :)
--

Svar Send privat besked
Chilisauce & -sirup
Vivi Nordestgaard (Vivi)
Indlg: 257

Gl. Brabrand
16/11-2011 06:28

De lyder dejlige de to du har lavet der Jette.
Kan man godt smage whiskyen nr den har stet lidt? - jeg synes altid at den forsvinder for mig - og jeg er ikke nrig med den.

Siruppen lyder skn. Jeg laver en p ble og chili som vi isr bruger til at glasere kd med - og pensle ting som grilles med. Det lyder som om din ogs kunne vre rigtig lkker til det.

Svar Send privat besked
Chilisauce & -sirup
jette nielsen (jsn)

middelfart
16/11-2011 20:05
Vivi - Jeg synes godt man kan 'fornemme' whiskyen, men du har ret i, at den fordamper.... jeg putter det foerst i naar saucen er afkoelet helt :)

hmmm god ide at bruge siruppen som grill marinade...naar det forhaabentlig bliver grill vejr igen engang :)

Har du opskrift paa den du laver med aeble?
--

Svar Send privat besked
Chilisauce & -sirup
Vivi Nordestgaard (Vivi)

Gl. Brabrand
16/11-2011 22:00

S m man drikke en whisky til - det er ogs godt ;o)

Jeg skal nok stve opskriften af i lbet af weekenden og f lagt den her - eller link til den p mit site. Jeg tror at jeg vil lave en portion ogs her i weekenden - det er jo nu med madblerne her hos os. Jeg justerede p opskriften sidst, s jeg kan den ikke i hovedet.
Vi har leget en del med at rge i kuglegrillen her i sommer - s jeg har besluttet at det da er lidt lunt endnu, s man m hellere prve at rge en lakseside med siruppen p her en af dagen. Info flger i weekenden.

Svar Send privat besked
Chilisauce & -sirup
Vivi Nordestgaard (Vivi)

Gl. Brabrand
19/11-2011 20:16
S er opskriften lagt op Jette.

Jeg har brugt Aji Pineapple og Aribibi Gusano denne gang fordi det er dem som jeg har tilbage i drivhuset lige nu.
Der blev ikke sparet p dem - de her rg i:

right

Den blev super - en rigtig sniger - frst sd og frugtagtig - og s kommer aribibien rullende.

Jeg tror at den vil vre fornuftig til noget grillet (rget) gris.

Inspireret af din opskrift tror jeg at jeg vil prve at blande lidt i noget Cointreau og bruge det til at marinere i.

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3997, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: zidyesfsl
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 5)