Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Honning med chili
Karen Holm Jensen (Karen)
Indlg: 19

Roskilde
10/08-2009 18:48

Hej Med jer

Jeg vil bare lige fortlle at det klart kan anbefales at lave honning med chili i... til en gang is...
--
2009 mit frste r med chilidyrkning

Svar Send privat besked
Honning med chili
Mads Schmidt (Mads)
Indlg: 338

Viiala, Finland
11/08-2009 20:06
Ja, jeg er ogs vild med chili i sde sager. Desvrre overflsom over for honning :-(
--

Svar Send privat besked
Honning med chili
Jette Hvid Srensen (Jette)
Indlg: 1

rhus
03/10-2009 12:30
Hej Karen,

Hvordan gjorde du! Brugte du friske eller trrede chili i din honning og hvor lang tid skulle chilien trkke i honningen inden den var spiseklar? Hvilken honning brugte du?

Jeg har haft utrolig held med mine 5 forskellige chiliplanter, jeg kbte hos Toftegrd i r, s jeg skal have fundet p en masse sjove mder at f brugt mine chilier.

Hilsen
Jette

Svar Send privat besked
Honning med chili
Karen Holm Jensen (Karen)
Indlg: 19

Roskilde
04/10-2009 13:52
Du tager helt friske chilier... rengr dem og fjern indmaden (kerner og de hvide stole)-- S kber du bare en honning du kan lide og ligger chilierne i. De skal vre helt dkket af honning. Smag p den med tiden og nr du synes den er strk nok kan du tage dem op eller hvis de ikke er s strke s behold dem i. Hber det er vejledning nok... ellers er der opskrifter i bogen den lille strke, skrevet af Lene Toftegaard.

2009 mit frste r med chilidyrkning

Svar Send privat besked
Honning med chili
Keld Henningsen (drawsacircle)
Indlg: 4

Ulfborg
07/10-2009 15:12
Har lige spist et stykke gedigen chokoladekage med en skefuld akaciehonning der har trukket en uges tid med seks citronchili - det er krs!
Har ligeledes lavet en honningblanding med n enkelt Habanero, skal smres p en kylling sammen med lidt andre krydderier, herefter skal den enten i Weberen eller en tur i ovnen.
--

Svar Send privat besked
Honning med chili

Ulfborg
07/10-2009 17:22
Har lige spist et stykke gedigen chokoladekage med en skefuld akaciehonning der har trukket en uges tid med seks citronchili - det er krs!
Har ligeledes lavet en honningblanding med n enkelt Habanero, skal smres p en kylling sammen med lidt andre krydderier, herefter skal den enten i Weberen eller en tur i ovnen.
--

Svar Send privat besked
Honning med chili
Heidi Stein (HeidiS)
Indlg: 53

Hvidovre
10/10-2009 11:11
Hej Keld

Jeg synes, at det lyder spndende - din opskrift med kylling og chilihonning. Hvad skal der ellers i, om man m sprge?

/Heidi

Svar Send privat besked
Honning med chili

Ulfborg
14/10-2009 18:26
Det har jeg ikke helt styr p endnu, den smag jeg nsker dukker som regel nr jeg er i gang med at tilberede maden.
Jeg skal nok notere hvad jeg kommer frem til, s m 'juryen' i huset afgre om det er noget der er vrd at dele med andre :-)

--

Svar Send privat besked
Honning med chili
Heidi Stein (HeidiS)
Indlg: 53

Hvidovre
14/10-2009 21:59
Det vil jeg se frem til. Forsgte i weekenden og det blev godt, men ikke helt s spicy som jeg kunne have nsket mig. Jeg er ikke vild med at det er strkt uden at kunne smage hvad det er man spiser. Det m gerne give varme og kradse en smule, men ikke s man ikke kan smage hvad man spiser...

Svar Send privat besked
Honning med chili
Erik Nielsen (Aceman)
Indlg: 37

Tofthj
22/10-2009 17:00
Har netop lige testsmagt min - yellow habanero honning - efter den har trukket i en uges tid. Nice and spicy :-P Det bliver godt p en ostemad eller som pensling p grillkd!
--

Svar Send privat besked
Honning med chili
Preben Hedegaard (preben.hp)
Indlg: 27

Silkeborg
26/08-2010 21:54
Mads skrev:Ja, jeg er ogs vild med chili i sde sager. Desvrre overflsom over for honning :-(
--

Hej Mads
Mske skulle du prve med flydende Agavesirup, det bruges som flydende honning, du kunne jo prve at komme Chilier i, og poste resultatet her...:-)
--
preben.hp

Svar Send privat besked
Honning med chili
Niels Hunniche (NielsHunniche)
Indlg: 152

Tommerup
29/08-2010 14:13
Jeg bruger kologisk Akacie honning :-) Hver gang jeg uploader billeder s vender de sig, ved ikke hvorfor ?
--
Niels Hunniche
right

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3876, heraf online: 1 stk (Chilipuma )
Seneste tilmeldte: Chilipuma
Antal Emner: 2209
Antal indlg: 18222 (i dag: 3, denne uge: 3, denne mned: 3)