Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Rigtig god "ren chili pure"
Casper Se Kristensen (CasperSK)
Indlg: 11

rhus N
03/05-2010 15:22
Hej CHilifan

Min kreste og jeg er meget glad for chili, og i bruger s meget af det at det var svrt at have nok i huset, s vi besluttede at vi skulle have en masse der kunne holde lnge.

Det resulterede i at jeg kbte 21 normale chilier og skar toppen af.

De rg i blenderen sammen med 1 kop vindruekerne olie og 5 spsk vinedike, det skal bare smadres rundt til du har en fin omgang smat, det kan holde sig ca. 14 dage i kleskabet, men det er ogs rigtig godt at have en stor btte i fryseren, da det er rigtig nemt at skre i selv om det er frossen s er det nemt at bruge frossen.

og som en lille bonus info, hvis man nu vil lave en lille joke p en ven, s skal det siges at nr det er halv vejs optet ligner det 100% hindbr sorbet, s der er en oplagt joke.
--

//Casper

Svar Send privat besked
erling 1000 (erling1000)
Indlg: 111

Andeby
04/05-2010 09:58
Jeg ville prve at fjerne kernerne inden de blendes - synes det kan give en bitter smag i maden nr kernerne blendes.
--

Svar Send privat besked
Jrgen Harreby (Harreby)
Indlg: 137

Hedehusene
05/05-2010 08:12
Nr ssonnen gr p hld om jeg str langt strre mngder chili end jeg kan spise, s plejer jeg ogs at lave pure og fryse ned. Fremgangsmden er lidt ligesom caspers, men jeg tilstter kun tomatpure (Gustodoro) og salt og sukker

Toppen fjernes og frugten skres i stykker p 1-2 cm - Oftest er der tale om forskellige chili sorter, men man kan selvflgelig inddele efter styrke. Blenderen fyldes med chili-stykkerne (ca 1,5 liter) og der tilsttes liter tomatpure, 2 tsk salt og 1 spsk sukker. blend til en rimelig konsistens. Smid det hele i en gryde og giv det et hurtigt opkog. Lad det kle ned og fyld det p 2-3 fryseposer. Poserne bindes i toppen, s de kan gres flade under frysningen.

Nu kan man man let brkke stykker af indholdet og smide i sovser osv.

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4080, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: MashaAtoma
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 0)