Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Min chilisovs
Jrgen Harreby (Harreby)
Indlg: 137

Hedehusene
05/05-2010 08:47

Min kone er desvrre ikke den store chili-spiser, og brnene endnu ikke gamle nok, s en stor del af mit chili-indtag foregr som add-on i form af saucer. Her er den opskrift jeg efterhnden er net frem til. Alt er i ca-ml da jeg ikke mler noget af, men bare hlder i.

- Chili efter nsket styrke (Feks 100 g Apache/Cayenne/Black and red). Uden for ssonnen bruger jeg ca 2 dl 50/50 pure af chili og tomatpure som jeg har frosset ned.
- 6-8 dl tomatpure
- 1 stort lg
- 5-7 fed hvidlg
- 2-3 spsk paprika
- 1 spsk salt
- 50-100 g brun farin
- dl hvidvins eddike

Sovsen kan varieres med:
- Spidskommen
- Lime-saft

Det hele blendes til en grddet konsistens og hldes i en gryde. Bring det i kog, og lad den st og simre i mindst en time - gerne 2.Lad saucen kle ned og rr s 1 tsk atamon ud i den. Hld den p en patentkrukke og stil den i kleskabet. Her kan den holde sig i flere mneder uden problemer - Hvis alts ikke den er spist inden.

Nu har man s en perfekt sauce til at dryppe p pizzaer, i kdsovsen, i pitaer osv.

Hvis man reducerer chilimngden og ger mngden af tomatpure, kan man gre den mere "sovset" s den kan vltes i r mngder ud over ribben og andre grillretter - Et sikkert hit nr man har et "herre arrangement"

God fornjelse

Svar Send privat besked
Min chilisovs
Erling Rohard (Erling)
Indlg: 53

Snderjylland
05/05-2010 12:14
Ser god ud - vil jeg prve en dag
--
Mvh. Erling

Svar Send privat besked
Min chilisovs
Mads Schmidt (Mads)
Indlg: 338

Viiala, Finland
08/05-2010 05:50
Jeps, det ligner sgu en opskrift, jeg ogs vil prve lidt med p et tidspunkt ;-)
--

Svar Send privat besked
Min chilisovs
Lars Skytte Emerslund (Xebash)
Indlg: 129

Egedal
15/05-2010 20:50
Tak for opskriften.

Jeg fik lavet en potion forleden, og den lader jo til at passe til alt. . . .mums

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3997, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: zidyesfsl
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 5)