Chili forummet
Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.
Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Thai Dip Sauce
erling 1000 (erling1000) Indlæg: 111 Andeby 16/02-2011 14:36 ![]() |
Jeg ville prøve at efterlave en dip sauce ud fra listen over ingredienser - den stod på flasken - det der er mest af er jo først på listen og der stod procenter på noget af det... Så her er den dip sauce jeg kreerede i går aftes - den blev rigtig god siger min kone og jeg selv ![]() Opskrift: Sukker 4 dl. Vand 3 dl. Chili - 4 af de lange, røde fra supermarkedet. Hvidløg 5 fed, presset. Eddike 1 dl. Salt 1 tsk. Citron 2 tsk. Maizena 1 spsk i ½ dl. vand Lad sukker simre i vand under omrøring til det er opløst. Flæk chilierne og fjern kernerne (man kan sagtens bruge andre chilisorter og -mængder - brug friske eller frosne chilier). Hak dem groft. Kog hvidløg og chili i opløsningen til de er lidt bløde eller min. 5 minutter. Blend saucen med stavblender. Smag til med eddike, salt og citron mens det simrer. Jævn saucen med Maizena oprørt i vand, under omrøring. Lad koge i 2 min. Hæld på skoldet glas. Køl lidt, tilsæt evt. lidt Atamon for konservering. Luk til. God fornøjelse ![]() Prøver at uploade billede, er lidt svært-- |
 |
« Tilbage til forum oversigt.
Du skal være logget ind for at kunne skrive et svar.
Forum Statistik
Brugere: 5133, heraf online: 0 stk ()Seneste tilmeldte: AprilDrilm
Antal Emner: 2223
Antal indlæg: 18248 (i dag: 0, denne uge: 0, denne måned: 3)