Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Drinks med chili?
Erling Rohard (Erling Rohard)
Indlg: 148

Snderjylland
10/05-2011 13:04
Tnker lige - hvis man har set min anmeldelse af Sun Lolly frys-selv-is med cola/chili-smag, (er under "Chili-produkter" her p forum)...
... den smag var ikke helt ringe - mske man med let hnd kan bruge chili i cola ligesom man bruger lime og andet - og er der nogen der har erfaringer med drinks med chili - bde med og uden alkohol?
--
Erling Rohard

Svar Send privat besked
Drinks med chili?
Dr Hothead (Dr_Hothead)
Indlg: 91

Horsens
10/05-2011 13:28

Du kunne prve at smide et par af de Sun Lolly's i en blender, sammen med en gang vodka og lidt sodavand/juice efter egen smag.
Jeg har prvet med en del forskellige sodavandsis, og det plejer at vre et hit..

Svar Send privat besked
Drinks med chili?
Niels Hunniche (NielsHunniche)
Indlg: 152

Tommerup
10/05-2011 13:50
Stik ind p Hotel Torni i Helsinki, der laver de nogle super lkre chili drinks.
Den jeg bedst kan lide er med vodka, fristpresset blejuice og andre frugter + chili sirup.

uhm
--
Niels Hunniche

Svar Send privat besked
Drinks med chili?
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
10/05-2011 20:42

--
lyder spndende - jeg har vist lidt hjemmelavet chilisirup stende... Og hjemmepresset blejuice i fryseren - og for resten ogs en flaske vodka i skabet!!!!

Svar Send privat besked
Drinks med chili?
dannie larsen (sponcok)
Indlg: 39

give
10/05-2011 23:04
LED-dyrker skrev:
--
lyder spndende - jeg har vist lidt hjemmelavet chilisirup stende... Og hjemmepresset blejuice i fryseren - og for resten ogs en flaske vodka i skabet!!!!

--
Skl:)

Plejer.... Nr jeg laver en bloody Mary at skifte peber ud med chilli. Laver ogs en Virgin Mary om morgenen med chilli og hvidlg - lkker start p dagen og holder mig mt helt ti frokost.

Hygge

Dannie

Svar Send privat besked
Drinks med chili?
dannie larsen (sponcok)
Indlg: 39

give
10/05-2011 23:06
LED-dyrker skrev:
--

--
Skl:)

Plejer.... Nr jeg laver en bloody Mary at skifte peber ud med chilli. Laver ogs en Virgin Mary om morgenen med chilli og hvidlg - lkker start p dagen og holder mig mt helt ti frokost.

Hygge

Dannie

Svar Send privat besked
Drinks med chili?
Mads Schmidt (Mads)
Indlg: 338

Viiala, Finland
11/05-2011 07:19
NielsHunniche skrev:Stik ind p Hotel Torni i Helsinki, der laver de nogle super lkre chili drinks.
Den jeg bedst kan lide er med vodka, fristpresset blejuice og andre frugter + chili sirup.

uhm
--
Niels Hunniche

Der skal jeg vist et smut forbi, nste gang jeg er i Helsinki ;-)

Men ellers laver jeg milkshake med chili: En banan, vanilieis, mlk, frosne jordbr, hindbr eller andre br, og s en halv til to Aji Cristal. Den virker hver gang! Jeg laver en liter ad gangen og har altid brnden p lberne og mavepine bagefter ;-)

Eller hvad med Mojitos? Bare knus chili sammen med limen og mynten. Det holder!

--

Svar Send privat besked
Drinks med chili?

Snderjylland
15/05-2011 19:42
Spndende - jeg vil ogs prve lidt af det der...

Mske skal jeg til at lave en chilisirup som man kan bruge som et lille dryp i forskellige drinks. Mon nogen har en god ide til det? Er det bare at koge lidt sukkervand ind i en gryde, sammen med chili? Hvilken slags chili bruger I til det? Kunne forestille mig omnicolor ville vre et hit her?

--
Erling Rohard

Svar Send privat besked
Drinks med chili?

Slagelse
15/05-2011 21:57

--
jeg har lavet chilisirup med denne opskrift som inspiration:

Chilisirup

Den blev faktisk ret lkker - nu skal jeg s bare finde ud af at f den brugt.... Mojito'en skal vist piftes lidt op nste gang!

Svar Send privat besked
Drinks med chili?
Mads Schmidt (Mads)
Indlg: 338

Viiala, Finland
16/05-2011 07:12
Erling Rohard skrev:Spndende - jeg vil ogs prve lidt af det der...

Mske skal jeg til at lave en chilisirup som man kan bruge som et lille dryp i forskellige drinks. Mon nogen har en god ide til det?
--
Erling Rohard

Jeg har vist prvet noget, du kan bruge Erling:

Sidste efterr kom jeg en masse bler i vand sammen med en masse sukker, og kogte det ret lnge, sammen med en stang kanel og en trret Naga Morich. Det hele blev siet og hldt p flaske og var helt emminent opblandet med vodka en til en.

Det var ellers en fail i frste omgang, da det skulle have vret blevet til gele, men der var benbart ikke pektin nok i blerne... Men strk blesirup, det blev det!
--

Svar Send privat besked
Drinks med chili?

Snderjylland
17/05-2011 00:03
igen noget at tmme lidt ud af fryserens pne beholdning af chilier til, her :)
--
Erling Rohard

Svar Send privat besked
Drinks med chili?

Snderjylland
17/05-2011 00:09
Anja: ser ok fint ud, men vil nok ikke have eddike og ingefr i min drinks-sirup, og s er sprgsmlet: er det s stadig langtidsholdbart eller skal det p kl og drikkes "hurtigt"?
--
Erling Rohard

Svar Send privat besked
Drinks med chili?

Slagelse
17/05-2011 06:57

--
Grundopskriften kan jo varieres, som man synes... Kan ikke huske prcist, hvad jeg gjorde, men jeg bruger som regel kun opskrifter som vejledende.

Jeg bruger altid en smule Atamon for holdbarheden - uanset hvad jeg ellers har i.

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3997, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: zidyesfsl
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 5)