Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Chili-pulver
Ivalo Srensen (Ivalo)
Indlg: 8

Dk
08/06-2011 17:34
Hej alle sammen :)

Jeg er lidt nygerrig med hvad i gr nr i skal lave chili-pulver? Jeg har tnkt p morter, persillehakker og en kaffemlle mm. Har ikke rigtig prvet noget endnu. Men hvad bruger i? Hvad gr det helt til pulver og hvad gr det grovere?

Svar Send privat besked
Chili-pulver
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
08/06-2011 17:37

--
Jeg laver stort set ikke pulver - men nr jeg gr, s trrer jeg chilierne i en trremaskine og finthakker dem i en lille kaffemlle, der kun bruges til chili...

Jeg fr det dog ikke brugt, s det sker ret sjldent, da trremaskinen bruger en hulens masse energi. Kan bedre lide at bruge dem fra fryseren.

Svar Send privat besked
Chili-pulver
Morten Pedersen (Mugge)
Indlg: 143

Esbjerg
09/06-2011 08:37
Det er meget lidt jeg har prvet at trrer her forgr det med en snor igennem stilken og s en god potion ventetid. Eneste problem er at de chilier man trrer skal vre meget tynde i kdet.

Efterflgende s har jeg ligesom Anja en lille kaffemlle som det hele lige kommer i, og det fineste pulver kommer ud ;)

Morten

Svar Send privat besked
Chili-pulver
Ivalo Srensen (Ivalo)

Dk
09/06-2011 21:16
Ja jeg har trrede chilier i mit vindue :)
S m jeg prve en kaffemlle.

Mange tak :)

Svar Send privat besked
Chili-pulver
Ilse Bech (Ilse)
Indlg: 324

Silkeborg
09/06-2011 23:34
Jeg trrer ogs "tykke" chilier, selv om man siger man ikke kan!? hvis jeg har et stykke jalapeno til overs, bliver den skret i tynde skiver og lagt p en talerken. Efter et par dage er de trre og kan hakkes eller spises som snacks, ummm!-meget tynde skiver-
Jeg bruger en minihakker og blander noget salt i, synes det virker nemmere at f findelt.

vh Ilse
--

Svar Send privat besked
Chili-pulver
Morten Pedersen (Mugge)
Indlg: 143

Esbjerg
10/06-2011 09:56
Lyder som om det er lidt plads krvende hvis man regner med at skulle lave af 1kg frugter,

Snack delen lyder dog som noget jeg skal prve!

Morten

--

Svar Send privat besked
Chili-pulver
Ivalo Srensen (Ivalo)

Dk
11/06-2011 11:36
Suger til mig af info! Jeg er lidt "grn" indenfor chili... Men det gr fremad.

Ja chili-snack lyder virkelig godt :DDet vil jeg ogs prve. Lyder rigtig lkkert.

Svar Send privat besked
Chili-pulver
Casper Frederiksen (CasperF)
Indlg: 47

brrup
12/06-2011 07:50

--
Jeg trrer det ogs i vinduet, og nr jeg har lavet mad, s bruger jeg opverskuds varmen fra ovnen til lige at give dem lidt mere.

Svar Send privat besked
Chili-pulver
Ivalo Srensen (Ivalo)

Dk
12/06-2011 15:29

--
Det var da en god ide :) Ja man kan jo lige s godt udnytte den resterende energi.

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3997, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: zidyesfsl
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 5)