Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Habanero tree
Ilse Bech (Ilse)
Indlg: 324

Silkeborg
01/07-2012 13:53

--
Hej,
Det er godt nok et mrkeligt tidspunkt at s chilier p, men jeg fik lige lyst. Har kbt Habanero Tree fr hos Bjarne, s de ryger i jorden s snart de er ankommet.
Er der nogen af jer der har smagt /dyrket den? Bliver den kmpestor og hvor strk er den? den skulle vre mildere end andre Habaneroer, men det er jo et vidt begreb.

-p forhnd tak:-)

vh Ilse

Svar Send privat besked
Habanero tree
Martin Nielsen (sismo.007)
Indlg: 89

01/07-2012 17:36
Som bjarne selv skriver p hans hjemmeside, s blev en han havde 2.9m hj, s ja det fylder vist lidt :P

citat: Habanero Tree - C.chinense (?)

En habanero type som er ret atypisk i vkst. Planten bliver stor og meget hj. Jeg havde en overvintrende plante fra 2010, den blev 2.90 m i efterret 2011. Den stter vildt mange aflangovale gule frugter. De har den klassiske habanerosmag, men lige knap s strk. Minimum 10 fr

!! Der hersker en del tvivl om sorten. Habanero de Arbol, skulle vre den samme som H. tree (De arbol betyder tragtig) den er opgivet som en C. chinense, andre steder er den listet som en stabil C.Chinense X C.Baccatum krydsning.. der findes ogs en anden De Arbol, men det er en annuum !?!? anyway, s er det en sej plante :) - Tak til Anja Egeriis for billedet :)

Svar Send privat besked
Habanero tree
Ilse Bech (Ilse)

Silkeborg
01/07-2012 18:29

--
Hej Martin,
Bjarnes er en overvintrene plante, n, men den bliver nok ogs stor frste r.Det kunne jo vre nogle havde erfaring med den:-)
-om det er en besvrlig en eller hvad...

Svar Send privat besked
Habanero tree
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
01/07-2012 23:07

--
Jeg havde den sidste r, og jeg mtte klippe i den, da den bankede ind i taget i 2,5 meters hjde...

Den gav mngder af frugt, men de er bare strke og har ingen srlig smag :(

Det er ikke en, som jeg vil dyrke igen :)

Svar Send privat besked
Habanero tree
Ilse Bech (Ilse)

Silkeborg
02/07-2012 11:06

--
Hej Anja,
Ja, det var ikke lige det jeg havde hbet p:-(N nu har jeg kbt frene, s et enkelt fr chancen, det er jo nemt, nu hvor det er lyst og varmt at f til at vokse.
Tak for svar:-)

Svar Send privat besked
Habanero tree

Slagelse
02/07-2012 12:07

--
Men det er en flot plante, og fordi den bare har en stamme forneden, kan man jo dyrke noget under den ogs :)

Svar Send privat besked
Habanero tree
Ilse Bech (Ilse)

Silkeborg
02/07-2012 18:07

--
Hej Anja,
-ja, det gr jeg ogs, det er rigtig smart, isr ajierne kan sagtens have plade til basilikum i bunden. Her er en aji Benito i modlys, og s skulle du nsten lige se min aji habanero der er fra sidste r, den ligner en kmpe stuebirk med MASSER af frugter.
Hvem skal dog spise alle dem?
Har du ikke ogs den i r, har du smagt den?

right

right

Svar Send privat besked
Habanero tree
Ilse Bech (Ilse)

Silkeborg
02/07-2012 18:10

-- Hov, her er Aji Habaneroen

right

Svar Send privat besked
Habanero tree

Slagelse
02/07-2012 18:45

--
Jo - jeg har den i r. Var det dig, jeg fik fr fra?

Heldigvis er den ikke s stor som din (endnu), men den gror i en 11 l potte, s den skal nok n det :)

De skal vre orange, nr de er modne - ikke? Jeg har kun smagt en enkelt endnu, og den manglede lige det sidste i smagen.

Svar Send privat besked
Habanero tree
Ilse Bech (Ilse)

Silkeborg
02/07-2012 19:33

--
Ja, det var mig du fik den af, og ja den skifter til orange efter laaang tid. Sidste r var den og inca hot de bedste chilier jeg havde smagt (alts bortset fra habanero-smagen), men nu har jeg smagt en (umoden) citronchili og jeg er solgt:-) Hold da lige k..., hvor smager den godt:-)
Jeg har gang i et eksperiment :
-fr fra din citronchili, fra Toftegrd`s og fra Bjarnes Lemon hot, og s vil jeg teste om de er ens eller..hvad.
Jeg har kun smagt Toftegaards, jeg venter til de alle er helt modne.Jeg ved godt de kan vre krydsede, men de ser helt ens ud forelbig. So far, so good:-)

Svar Send privat besked
Habanero tree
Jens Jakob Srensen (JJ)
Indlg: 202

Vanlse
02/07-2012 21:32
Wow Ilse.

Din Aji Habanero er vildt flot og imponerende. Den ville se godt ud p min terrasse...:-)

Den m jeg prve - til nste sson...

Er ved at lave fr-nskeseddel og jeg kan se, at der vist ogs bliver trangt til nste r.

Mvh JJ

Svar Send privat besked
Habanero tree

Slagelse
02/07-2012 22:04

--
Jeg fr det svrt til nste r - har besluttet at skre endnu mere ned p chilimngden og dyrke under 10 slags...

Jens Jakob - jeg fik nogle fr af Rd Citronchili fra dig. De ser ikke umiddelbart ud til at blive rde - skal de starte som bleggule med lilla aftegninger?

Mvh
Anja

Svar Send privat besked
Habanero tree
Ilse Bech (Ilse)

Silkeborg
02/07-2012 22:27

--
Hej Jens Jacob,
Tak for de rosende ord:-) Jeg vil isolere frugter fra den i r, s der vil nok ogs blive et par fr til dig:-)
Nu vi er ved fr- jeg har ogs rd citronchili, men kun lige i blomst, det lyder vist mere som en Blondie, eller et mix, det kan kun blive godt!!
Spndende:-)

Svar Send privat besked
Habanero tree
Jens Jakob Srensen (JJ)

Vanlse
02/07-2012 23:19
@ Ilse
Lkkert. Aftager gerne et fr eller to (det var nu ikke ment p den mde, at det partout var fra dig jeg skulle f fr fra :-))
Men jeg m lige sige det igen: Den ser fantastisk ud!

@ Anja
Det lyder helt rigtigt. Som jeg husker det har de lige en overgang med lilla/violette farver fr de bliver rde. Jeg har moderplanten, samt en plante fra samme frugt som I andre har fet fr fra, men mine frugter er stadig helt grnne. S det bliver spndende at se om de alle bliver rde...
Hrer gerne hvordan det ender :-)

Mvh
JJ

Svar Send privat besked
Habanero tree

Slagelse
03/07-2012 07:35

--
Det lyder godt - jeg skal nok flge op :)

Svar Send privat besked
Habanero tree
Vivi Nordestgaard (Vivi)
Indlg: 257

Gl. Brabrand
03/07-2012 09:25

Rigtig flotte planter Ilse.

Smager rd citronchili som den gule? Lyder interessant.

Svar Send privat besked
Habanero tree
Jens Jakob Srensen (JJ)

Vanlse
03/07-2012 10:02
Hej Vivi

Jeg m med skam i livet erkende at jeg ikke har smagt
den gule...Den rde har en varm, cirrus smag. Tror de
ligger meget tt p hinanden.

Mvh JJ

PS. Den gule Naga jeg fik fra dig, er der kommet to fine
planter ud af. Stadig sm (15 cm) men trives godt, s de
skal nok n det.
--

Svar Send privat besked
Habanero tree
Vivi Nordestgaard (Vivi)

Gl. Brabrand
03/07-2012 10:19

Man kan jo ikke n det hele JJ ;)

Jeg m prve den rde engang - men har jo ogs selv lige en (halvstor) bunke fr liggende som ikke er afprvet endnu - s mange chilier, s lidt tid og plads - suk.

Sjovt med Naga'en. Hber at der kommer fine frugter p dem. Jeg har ikke selv forsgt mig med dem endnu grundet ovenstende - men de skal helt sikkert prves.

Svar Send privat besked
Habanero tree
Jens Jakob Srensen (JJ)

Vanlse
03/07-2012 22:38
Nej, Vivi. Ikke nok tid og (plads)til at det vi gerne vil n. Godt der snart starter en ny sson :-).

Du siger bare til - s sender jeg rde fr til dig.

Svar Send privat besked
Habanero tree
Vivi Nordestgaard (Vivi)

Gl. Brabrand
04/07-2012 05:44

Tak JJ ;o)

Mske skal vi kigge p lidt bytning til efterret hvis du vil.

Svar Send privat besked
Habanero tree
Jens Jakob Srensen (JJ)

Vanlse
04/07-2012 11:09
Jeg er altid frisk :-)

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4047, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: DaryaNaKo
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 0)