Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Bladlus og ......gift
Torben Ugle (uglen)
Indlg: 21

Herlev
04/07-2012 11:39

Hej jeg har ligesom mange andre fandens mange bladlus i r.
(overvintret chili)som smittede mine sm nye februar planter.
det store arbejde med at skylle med varmt vand blev til sidst for meget og jeg opgav og kbte til sidst en flaske Maladan, det skidt virkede ikke s ringede til producenten fik en ny flaske som heller ikke virkede. mit sprgsml er derfor, er der andre der har prvet Maladan eller er det mig der er net galt med. ps.er imod gift men hvad gr man nr varmt vand og insektsbe ikke er nok.
--
Uglen

Svar Send privat besked
Bladlus og ......gift
Ilse Bech (Ilse)
Indlg: 324

Silkeborg
04/07-2012 15:19

--
Hej Torben,
Det lyder ikke srlig smart, at sprjte gift p noget man skal spise:-( Eller sprjte gift overhovedet.

Jeg kan p det varmeste anbefale nyttedyr. Det virker rigtigt godt, og jeg har alts haft rigtig mange bladlus. Galmyggen og snyltehvepsen er MEGET sm, s de generer ikke, man lgger ikke mrke til dem p nogen mde, alts bortset at lusende forsvinder:-)
Prv at kigge p Nyttedyr.dk

vh Ilse

Svar Send privat besked
Bladlus og ......gift
Torben Ugle (uglen)
Indlg: 21

Herlev
05/07-2012 11:18

Hej Lise, jeg ved godt at det ikke er s godt med gift,men sprgsmlet gr ud p om der er andre der har prvet Maladan.
Har prvet Galmygg og snyltehvepse med mindre held sidste r.
Hilsen Torben Ugle.

Svar Send privat besked
Bladlus og ......gift
Thomas E. Gundersen (tegundersen)
Indlg: 17

Andrup, Esbjerg 6705
05/07-2012 17:00
Hej Torben

Jeg syntes ogs at det er en virkelig drlig id at bruge gift p noget der skal spises eller bare bruge det i det hele taget.

http://www.ecostyle.dk/Default.aspx?Page=Product&ID=38&GroupID=63&PageCount=3

Det er et produkt som der er 100% biologisk nedbrydeligt, lavet af naturprodukter og m anvendes p kologiske arealer.

Og f s lige afleveret den gang gift som ikke virker til kommune kemi.
Der er jo et miljvenligt og sundhedsmssigt korrekt alternativ s hvorfor ikke bruge det.
Ecostyle laver jo til et hvert forml af problemer om alle deres bekmpelsesmidler er 100% biologiske og 100% nedbrydelige.

Og lige en ting, jeg har ingen relation til Ecostyle og fr hverken procenter eller honorar, men vil bare gerne sprede det gode budskab om at der er noget til at bekmpe med som ikke er gift.
--

Thomas E. Gundersen

Svar Send privat besked
Bladlus og ......gift
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
05/07-2012 19:32

--
Neem-olie er ogs godt mod lus :)

Det bruges p samme mde som insektsbe og slr lusene ihjel, som bliver ramt af det.

Det kan kbes hos http://www.bh-froe.com/ZC/index.php?main_page=product_info&cPath=10&products_id=2716&zenid=99238cd5be97406752e4aa0194ad65e5

Og jeg er helt enig - gift er noget snavs. Prv bare at google databladet p Maladan - klamt!

Svar Send privat besked
Bladlus og ......gift
Ilse Bech (Ilse)

Silkeborg
05/07-2012 23:24

--
Hej:-)

Jeg kan ikke lige regne ud hvordan neemolie er bedre end insektsbe? Insektsbe er jo, stort set, gratis og "lige ved hnden" Virker olien ogs forebyggende, eller hvordan?

Nu ikke fordi jeg skal bruge noget lusemiddel i r, og f slet mine sm husdyr ihjel. men de er jo ikke s gode til at overvintre, men til en anden gang.

Svar Send privat besked
Bladlus og ......gift
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
05/07-2012 23:34

--
For mig har Neem virket bedre end sben - men hvis man er tilfreds med sbe, er der ingen grund til at kaste sig over Neem.

Det var bare for at komme med flere forslag som alternativer til gift...

Svar Send privat besked
Bladlus og ......gift
Ilse Bech (Ilse)

Silkeborg
06/07-2012 10:22

--
Ok, tak Anja:-)

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3877, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: ReirdreJeago
Antal Emner: 2209
Antal indlg: 18222 (i dag: 3, denne uge: 3, denne mned: 3)