Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Jeg er nyt medlem
Niels-Ole Heller (NO)
Indlg: 13

Mutxamel
10/10-2012 22:22

Hej. Som nyt medlem blot nogle f ord. Jeg bor i Spanien og har derfor mine chiliplanter udendrs hele ret.

Jeg har i flere mneder kunnet hste godt med forskellige chilier (og almindelige milde peberfrugter) samt minicitroner. Om 1 mned kan jeg hente masser af appelsiner og mandariner.

Jeg har fet fr og planter fra forskellige spanske venner og ved meget lidt om hvad de hedder, men har prvet mig frem for at forholde mig til styrken.

Nu vil jeg prve at blive lidt mere seris i min dyrkning og i mit kendskab til hvad der hvad. Jeg har skaffet mig forskellige nye fr fra ZOO i Nykbing Fl. (et udmrket sted med mange forskellige chilier).

Til chilidyrkning har jeg kun et lille bed, da resten af min haven har voldsom sol og varme - og jeg kan klippe planterne ned i december og de kommer bare "drnende" igen et par mneder efter.

mvh

Svar Send privat besked
Jeg er nyt medlem
Niels-Ole Heller (NO)

Mutxamel
10/10-2012 23:15
Jeg prver lige igen med at indstte foto.
--
right

Svar Send privat besked
Jeg er nyt medlem
Kenneth Autzen (thesheep)
Indlg: 250

Sdr Jylland
11/10-2012 13:16
jeg vil ogs bo et sted hvor man kan dyrke chilier p friland

Svar Send privat besked
Jeg er nyt medlem
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
11/10-2012 13:46

--
Det kunne du slet ikke administrere, Kenneth :)

Svar Send privat besked
Jeg er nyt medlem
Niels-Ole Heller (NO)

Mutxamel
11/10-2012 14:50
Vi skal jo prve noget nyt, s vi har haft rabarberplanter med fra DK - dem kender de slet ikke hernede. Men det har ikke meget med chili at gre.

P fotoet er der 2 forskellige chiliplanter. De er begge 1 1/2 meter hje. Den bagerste med de helt sm starter som "sort"/grnne og bliver rde. Der er RIGTIG RIGTIG mange chilier p den plante.

Jeg kender ikke hverken navn eller styrke p de 2.

Svar Send privat besked
Jeg er nyt medlem
Niels-Ole Heller (NO)

Mutxamel
11/10-2012 16:39
Synes lige I skal have et par fotos mere af nogle af mine chilis - som jeg som sagt ikke aner hvad hedder. Foto NN er af "sm" mellemstrke (synes jeg) chilier som er ret tykke i kdet. Foto yy og yy2 er af meget sm chilier. Foto rightrightxx er af en ganske almindelig peberfrugt (2 meter hj plante).
rightright
--

Svar Send privat besked
Jeg er nyt medlem
Niels-Ole Heller (NO)

Mutxamel
11/10-2012 16:44
Jeg lrer det nok (en dag) med at f anbragt foto og tkest ordentligt.

Men foto nr. 1 og 3 er af mini minichilier (vel hjst 1 cm) - ja jeg kender ikke navnet. Foto 2 er en ganske almindelig peberfrugt (planten er over 2 meter hj) ret tynd i kdet. Det sidste foto er af en ikke ret hj plante, men der er konstant s mange chilier p, at jeg nu m igang med at fryse dem (de er for tykke i kdet til at trre (har prvet).
--

Svar Send privat besked
Jeg er nyt medlem
Niels-Ole Heller (NO)

Mutxamel
11/10-2012 16:50
ZOO i Nykbing har forskellige "naga'er", som jeg bedt en bekendt hente til mig. Jeg har ogs dernede kbt Bolivian rainbow fr. Dem skal jeg igang med i starten af januar til udplantning omkring 1.marts. Frost og sne er ukendt her i kvarteret og 1.marts har vi sjldent under 20 grader (15 om natten), s der skal der ske noget i chilibedet.

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3836, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: uapedNaw
Antal Emner: 2207
Antal indlg: 18219 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 1)