Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Hvordan bruger i jeres chili
Kim Jensen (Gaardmanden)
Indlg: 3

Ringsted
18/12-2012 16:40
Har lige bestilt start pakken fra South Devon Chilli Farm

S nu venter jeg bare spndt p at komme i gang med dyrkningen :-)

Selvflgelig elsker jeg chili. Men hvad gr i med alle de frugter som nu planterne giver fra sig. Jeg vil nok ikke blive populr hvis jeg bruger dem i alt madlavning. S hvad gr i selv med den i fr i overskud. Det er vel ogs begrnset hvor lang tid de vil kunne holde sig nr man har hstet.

mvh Kim

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
18/12-2012 20:13

--
Sylter, trrer, fryser ned, laver saucer, chilisukker, chilisalt :)

Prv at smutte en tur ind p Facebook og find Danske Chili Entusiaster - der dukker en del gode ider op!

Svar Send privat besked
Niels-Ole Heller (NO)
Indlg: 13

Mutxamel
18/12-2012 21:07

Jeg trrer mine i ovn ved 50 grader med en smule ben lge i 6-9 timer. Derefter bruger jeg dem til chiliolie og til chilikvrnen. De tykkeste, der er vanskelige at trre blevet smidt i fryseren. Min produktion er mrkeligt nok altid for stor, men venner og familie er flittige aftagere.

Jeg har lige hstet de sidste chilier og planterne er skret ned og har allerede nye skud og blade - nu kan de hygge sig et par mneder og S gr det strkt. Jeg er priviligeret ved at bo i Spanien, s mine planter skal aldrig tages ind.

Svar Send privat besked
Michael R. A. (MRA1984)
Indlg: 155

Uldum
18/12-2012 21:33
Du er en modig mand, Kim! ;-)

Jeg kbte den kasse sidste r og inden jeg s mig omkring var hytten en jungle af 20 chilisorter... Pas p!
--

Svar Send privat besked
Niels-Ole Heller (NO)
Indlg: 13

Mutxamel
18/12-2012 22:11

For os der ikke har s langt til Nykbing Falster kan jeg anbefale den lille ZOO i Nykbing - de har et drivhus, hvor man kan kbe chilifr og samtidig se planterne i fuldt flor med chilier p. Der kan man godt "hygge sig" en rum tid, mens resten af familien ser dyrene i resten af ZOO. Jeg var der i sommer og fik kbt flittigt ind.

Svar Send privat besked
Kim Jensen (Gaardmanden)
Indlg: 3

Ringsted
19/12-2012 16:53

--
Ja nu er pakken kommer :-) S m jeg i gang. Heldigt, at jeg holder fra fra jobbet i morgen :-)

20 sorter Michael Der er da kun 3 breve med 20 fr i hver pose.

mvh Kim

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3704, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: Peteroraws
Antal Emner: 2204
Antal indlg: 18216 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 1)