Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Smerteplaster med Chili?
Anders Petersen (raptus3670)
Indlg: 3

Veks
10/01-2013 10:54
Hej Alle i Chili-fan

Jeg har hrt, at man kan f/lave smerteplaster med Chili og at man selv skulle kunne lave noget selv (omslag) der minder om disse plastre!

Min sygdoms historie er meget lang, s den vil jeg ikke beskrive, men i stedet meget kort beskrive hvorfor jeg vil prve at lave disse plastre/omslag med Chili selv.

Jeg har igennem rigtig mange r haft meget voldsomme smerter i min lnd og jeg er blevet undersgt og scannet mange gange uden at man har kunne finde rsagen til, at jeg har s ondt.

De siger/kalder mig et "rygvrag" og at de kan se at jeg har 2 diskuprolapser, men at disse ikke har nogen betyding og at de IKKE er rsagen til mine mange og voldsomme smerter.

Jeg kan ikke g meget mere end 50 meter, s fr jeg s ondt og s begynder jeg at halte og s m jeg stoppe op. jeg kan eks. ikke st ved vores kkkenbord i mere end 1 minut, jeg kan ikke tmme vores opvaskemaskine o.s.v.

Jeg har prvet meget forskelligt medicin som skulle tage mine smerter, men der er ikke nogen medicin der kan tage mine smerter eller bare reducere dem.

Jeg vil ikke virke uforskammet nr jeg nu skriver, at jeg ikke sger gode rd om afprvning af diverse medicin, lger og andet - Jeg kan fortlle dig, at jeg nok har prvet alle de muligheder der findes.

S er der en af jer Chili-fan der kender opskriften p at lave sine egne Chili plastre/omslag, s vil jeg vre dig/jer meget taknemmlige.

Mv
Anders

Svar Send privat besked
Smerteplaster med Chili?
Jens Jakob Srensen (JJ)
Indlg: 202

Vanlse
10/01-2013 15:43
Hej Ander.

Surt med ryggen. Hber du snart finder en lsning.

Capsaicin som smertelindring finder jeg spndende, om end jeg ikke ved s meget om det det. En hurtig sgning gave:

til en chilipasta:

http://www.elitefitness.com/forum/strongman-power-lifting/homemade-capsaicin-cream-188123.html

s kan du jo stte et alm plaster ovenp...

Der str ogs lidt generelt p:

http://claytonfernandes.hubpages.com/hub/Simple-home-made-remedies

Mvh
JJ
--

Svar Send privat besked
Smerteplaster med Chili?
Jens Jakob Srensen (JJ)
Indlg: 202

Vanlse
10/01-2013 15:44
Ups. Mangler lige s'et i dit navn. Sorry.
--

Svar Send privat besked
Smerteplaster med Chili?

Veks
11/01-2013 04:02
JJ skrev:Ups. Mangler lige s'et i dit navn. Sorry.
--

--
Tak for de 2 links.

Jeg samler alle links sammen og s vil jeg senere bruge den tid der er ndvendigt for at lave en "pasta" som jeg kan bruge.

Det ville bare vre rart, hvis der var en eller flere personer der selv havde prvet at lave det selv. S kommer man jo ikke til at "dumme" sig.

Det kunne ogs vre en opskrift der er skrevet p dansk.

Selv om jeg bruger Google Translate, s er der utrolig mange ord der IKKE kan oversttes korrekt.

Svar Send privat besked
Smerteplaster med Chili?
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
11/01-2013 07:32

--
Hej Anders

Jeg arbejder p et privathospital, hvor de bruger Capsaicinplaster i behandlingen af kroniske smertepatienter, og de har ret gode resultater med det.

Jeg ved ikke s meget om det, men det er vist noget med, at en behandling virker i nogle mneder ad gangen, og s skal den gentages.

Mske skulle du hre din lge, om du ikke kan f mulighed for det?

Mvh
Anja

Svar Send privat besked
Smerteplaster med Chili?

Veks
11/01-2013 08:04

--
Hej Anja

Jeg krer p apoteket i dag og ser hvad de har. Har set, at de skulle have smerteplaster med udtrk af Chili.

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3945, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: KDBicknellGedy
Antal Emner: 2210
Antal indlg: 18223 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 1)