Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Skilt i potte?
Simon Nielsen (Newbi)
Indlg: 64

7400
22/02-2009 21:46
Hej alle.

Hvad bruge i til at skilte med i jeres potter for at huske hvilke planter det er og hvornr de blev set? Kunne se at mads bruger noget plastik bestik som han skriver p, meget smart. Men er kan man ik f noget lidt mere dekorativ?

Mvh Simon.

Svar Send privat besked
Skilt i potte?
Brian Hub (Gawc)
Indlg: 17

Kbenhavn SV
23/02-2009 08:29
Sitet ahr denne guide, ser meget godt ud, kan jo altid piftes op med tegninger/billeder ogs.

http://www.chilifan.dk/da/artikler/dyrkning/kunstenatlavegenbrugeligeplanteskilte/

Hvis man ikke har en laminerings maskine og/eller printer, kan biblioteket mske hjlpe.

--
Brian

Svar Send privat besked
Skilt i potte?
Simon Nielsen (Newbi)

7400
23/02-2009 10:31
Ja selvflglig, det kan da bruges :)

Svar Send privat besked
Skilt i potte?
Kim Schulz (Chilifan)
Indlg: 612

Aalborg S
24/02-2009 21:27
Newbi skrev:Ja selvflglig, det kan da bruges :)

Jeg bruger lidt forskeligt. De r jeg har haft mange forskellige planter har jeg simpelthen skrevet et nummer p potterne. P et papir har jeg s en liste hvor jeg kan se hvad der er i f.eks. potten med nummer 7.
Det "smarte" ved at bruge numrene er at potterne kan genbruges r efter r, da man bare laver en ny liste p papiret hver gang man ser nye planter i potterne.

Ud over det bruger jeg enten laminerede skilte eller nogle sm hvide plastik skilte jeg har lavet ved at klippe en gammel hvid plastikpersienne i stykker :-)
--
Kim Schulz
www.chilifan.dk

Svar Send privat besked
Skilt i potte?
Frank Grnning (Frank)
Indlg: 1

Lystrup
25/02-2009 21:03
Jeg bruger en gl. plastik persienne, klipper den i ca. 12 cm lange stykker som jeg s deler ned midt igennem og klipper spids.

skriver s nr. p med en lysgte marker (f.eks. 5*1-5*2 osv) og noterer sorten p et st. papir (evt. regneark).

Disse kan s bruges igen nste r.
--
Frank

Svar Send privat besked
Skilt i potte?
Simon Nielsen (Newbi)

7400
25/02-2009 22:38
En gammel persienne...det ku jeg jo ha sagt mig selv ;)

Svar Send privat besked
Skilt i potte?
Jesper Hansen (blomstermand)
Indlg: 13

Odense S
03/03-2009 19:56

--
Jeg bruger sm hvide skilte, jeg er jo gartner og har adgang til dem. Jeg vil tro at i andre kan kbe dem hos Garta eller ved Kbenhavns grntorv, s hvit jeg husker ligger der en butik der slger div. udstyr. MEn hng mig ikke op p det, da jeg ikke har vret derover i ca. 10 r.

Venlig hilsen
Blomstermand c",)

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3704, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: Peteroraws
Antal Emner: 2204
Antal indlg: 18216 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 1)