Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Hvilken jord??
Simon Nielsen (Newbi)
Indlg: 64

7400
12/03-2010 14:14
Hej Alle.

Hvilken slags jord bruger i til chilierne? Kan man ikke bare tage noget jord fra haven? Hvad er foreskellen p havejord og alm. pottemuld?

Mvh Simon.

Svar Send privat besked
Hvilken jord??
Nicki Clausen (Diablo666nordic)
Indlg: 53

Odense
12/03-2010 15:38
Bruger altid pottemuld nr jeg sr fr. Svidt jeg har hrt skulle pottemuld indeholder en del flere nringsstoffer end almindelig jord. S vil klart anbefale pottemuld eller jord fra planteskkene nr den tid kommer
--
Diablo

Svar Send privat besked
Hvilken jord??
Sren Nielsen (Frustrator)
Indlg: 127

Sdr. Omme
13/03-2010 19:43
Jeg bruger som regel s- og priklemuld nr jeg sr frene. Senere hen, nr planterne efterhnden skal pottes om, bruger jeg jord fra planteskke... og her er de billige fra f.eks. Jem & Fix ganske udmrkede, efter min erfaring. Bare husk at vre varsom med gdning i starten.

--
<<-- FRUSTRATOR -->>

Svar Send privat besked
Hvilken jord??
Kim Larsen (Pharao)
Indlg: 159

Vorbasse
30/05-2010 16:26
Efter megen afprvning, er jeg endt op med at gre ligesom Sren, det er endda meget billigt, ca. 8.- kr. for en plantesk, som bliver bnet og smidt i potterne.
--

Svar Send privat besked
Hvilken jord??
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
31/05-2010 23:02

Jeg synes, at ren jord fra planteskke udtrrer for let. Jeg bruger mange forskellige slags jord - men blander altid kbejord med, hvad jeg lige kan finde. Brugt jord fra andre potter - havejord - jord fra hnsegrden - kompost - lidt grus osv. Og s blander jeg som regel en eller anden slags kologisk langsomtvirkende gdning i, s jeg er fri for at vande med andet end rent vand - det er meget lettere!

Man skal bare srge for, at jorden er lidt ls i det, s rdderne kan f luft...

Svar Send privat besked
Hvilken jord??
Elsebeth Christophersen (Towanda)
Indlg: 5

rum
31/05-2010 23:14
Hvornr skal man s begynde at gde? Jeg har set for to-tre mneder siden, har plantet de fleste om 1 gang.

Jeg havde to ens planter, da jeg plantede dem om, puttede jeg den ene i priklemuld og den anden i pottemuld. og den ene er en halv gang strre end den anden nu. Lidt sjovt.
De hjeste er 20 cm , og den ene habanero jeg plantede for tre mneder siden er kun 4 cm hj endnu.
--
Chili og hvidlg er en menneskerettighed!

Svar Send privat besked
Hvilken jord??
Leo Lund (Leo)
Indlg: 8

Rdekro
28/06-2010 17:45

Hej

Jeg bruger den gamle metode med at plante i halmballer der str p ''skrefladen'' og hvor der i forret tilsttes 250 gram NPK til hver balle, derefter vandes de hver dag, til de brnder sammen, s holder de en temperatur p ca 23 grader og der er altid luft ved rdderne.
Mine chili sidste r blev over 2 meter hje ogs Naga :-) og gav ekstremt mange frugter, nr der er masser af rodplads kan de blive rigtigt store. det er billigt, 18 baller for en 50'er :-)

Blot til inspiration

Svar Send privat besked
Hvilken jord??
Niels Hunniche (n@hunniche.dk)
Indlg: 33

Tommerup
28/06-2010 21:45
Leo, vi vil se billeder :-)

Niels

Svar Send privat besked
Hvilken jord??
Leo Lund (Leo)

Rdekro
28/06-2010 23:04

--
Kommer snarest

Svar Send privat besked
Hvilken jord??
Leo Lund (Leo)

Rdekro
29/06-2010 15:30

--
S er der billeder

Svar Send privat besked
Hvilken jord??
Leo Lund (Leo)

Rdekro
29/06-2010 16:04

--

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3704, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: Peteroraws
Antal Emner: 2204
Antal indlg: 18216 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 1)