Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Artikel i The Guardian, der forklarer hvorfor vi spiser chili...
Mads Schmidt (Mads)
Indlg: 338

Viiala, Finland
15/09-2010 08:33
Artikel i The Guardian

Rimeligt interessant artikel...
--

Svar Send privat besked
Bjarke Fisker (Bjarke)
Indlg: 8

Holstebro
15/09-2010 10:07
Tak for link.

Tror dog ikke forfatteren af artiklen er chili fan. For s ville han vide at chili findes i mange smags varianter. Det er ikke kun den brndende fornemmelse man fr ud af at spise chili.

--

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
15/09-2010 15:56

--
Sikken en gang vrvl...

Det m vist have vret agurketid, da den blev skrevet!

Svar Send privat besked
Mads Schmidt (Mads)
Indlg: 338

Viiala, Finland
16/09-2010 10:47
Tjah indrmmet... Jeg postede den med det samme, da jeg havde skimmet den...
Ja, det er tydeligt, at forfatteren egentlig ikke er srligt interesseret i emnet...

--

Svar Send privat besked
Maria M (Maria)
Indlg: 308

Kbh.
16/09-2010 15:08
Mads skrev:Tjah indrmmet... Jeg postede den med det samme, da jeg havde skimmet den...
Ja, det er tydeligt, at forfatteren egentlig ikke er srligt interesseret i emnet...

--

Vi ved selvflgelig, der er chilier, der ikke har meget styrke, men meget smag :)

Men jeg synes nu alligevel det er en interessant artikel, s tak for den Mads. Det er da pudsigt, at de strke chilityper uden nogen nvnevrdig smag er s udbredte, som de er. Og man kan ogs sprge sig selv, hvorfor de chilier nsten uden styrke men med meget smag ikke erstatter de strke med samme smag, hvis det er smagen og ikke styrken, der trkker.

Rozin, som artiklen referere til, er forsker indenfor psykologien og en af fanebrene for psykologi koblet med kulturstudier. Jeg er ganske sikker p, at hans forskning ikke er s simpel, som den fremstr i artiklen. Der er helt sikkert en rkke mellemregninger og argumenter, der ikke lige kom frem. Men jeg synes nu alligevel, at det er interessant med et psykologisk bud/synsvinkel p sprgsmlet, hvorfor udstter vi os for smertepvirkning. Om ikke andet s rejser artiklen sprgsmlene om det kunne vre noget andet; fysiologisk, kulturelt eller mske klimamssigt betinget.

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4047, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: DaryaNaKo
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 0)