Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Purple Jalapeno-blomster
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
07/03-2011 12:20

Ingen grund til at dyrke planter bare for blomsternes skyld - disse kan sagtens flge med der ogs:

right

right

mvh
Anja

Svar Send privat besked
Purple Jalapeno-blomster
Ilse Bech (Ilse)
Indlg: 324

Silkeborg
07/03-2011 13:36

-- Wauw, Anja, det er godt noglr flotte blomster!!
-mener du ikke "kun for frugternes skyld"?:-)Jeg er stadig p fjerne-blomster stadiet, men det er begyndt at g strkt nu med alt den sol. Har du tal p dine planter? jeg har lige talt mine-91 styk. Det er alt, alt for mange, men jeg nnner ikke at smide sunde planter ud....og s er der jo lige tomaterne og basikummet o.s.v
vh Ilse

Svar Send privat besked
Purple Jalapeno-blomster
Jrgen Harreby (Harreby)
Indlg: 137

Hedehusene
07/03-2011 13:36
De ser flotte ud Anja - Bliver de til frugt eller falder de af?

Min overvintrende Bhut Jolokia fr ogs masser af blomster, men alle falder af indtil videre

Svar Send privat besked
Purple Jalapeno-blomster

Slagelse
07/03-2011 14:05

--
Ilse - nej, jeg mente, at man godt kunne droppe pelargonier og andet, som ikke kan spises. Mske ikke fantastisk godt udtrykt...

Og Jrgen - de fleste falder af i starten - og fint nok, for planten er ikke s stor. Men lige pludselig begynder der at komme frugter, uden at jeg behver gre noget for det!

Jeg har ogs slemt mange planter - nrmere betegnet i alt 128 chili- peber- og tomatplanter... S en del af dem skal flytte hjemmefra, nr de er store nok! Og jeg er helt enig - man kan ikke myrde en sund plante :)

Svar Send privat besked
Purple Jalapeno-blomster
Pernille K (nille)
Indlg: 293

Kbh
07/03-2011 15:36
Flotte farver :D

Nej sunde planter kan f nye hjem - nnner heller ikke at aflive dem medmindre de er meget slle
--

Svar Send privat besked
Purple Jalapeno-blomster
Jette Nielsen (JetteStabNielsen)
Indlg: 242

Middelfart
07/03-2011 18:24
Hvor er de blomster smukke! De slr til enhver tid pelargonier og julestjerner :-D
--
JSNI

Svar Send privat besked
Purple Jalapeno-blomster
Michael Hansen (Doktoren)
Indlg: 73

Vanlse
07/03-2011 19:50
Smukt, glder mig til mine str i blomst.
Indtil videre er det kun blevet til to sm spirer, men er forhbentligt snart 15 nye spirer fordelt p 5 sorter p vej.
--

Svar Send privat besked
Purple Jalapeno-blomster
Mads Schmidt (Mads)
Indlg: 338

Viiala, Finland
08/03-2011 07:11
Sknne blomster Anja!

Jeg har normalt samme filosofi som dig, at der ikke er meget ved at dyrke noget, man ikke kan spise ;-)

Men i r har jeg tnkt mig at have blomster i drivhuset ogs. For netop at gavne mine "brugbare" planter. Tjek Companion planting ud.

--

Svar Send privat besked
Purple Jalapeno-blomster
Ilse Bech (Ilse)
Indlg: 324

Silkeborg
08/03-2011 17:53
det er bare vildt spndende med hjlpeplanter. S spndende at vi skal have en ny trd om det!!

mvh Ilse

--

Svar Send privat besked
Purple Jalapeno-blomster

Slagelse
08/03-2011 18:23

Jeg har haft tagetes i drivhuset p et tidspunkt - men jeg synes, at de fyldte for meget, s jeg har droppet det igen...

Jeg havde heller ikke rigtigt en fornemmelse af, at det gjorde nogen forskel - jeg var stadig ndt til at investere i en portion nyttedyr.

Jeg kan godt finde p at forsge med lidt forskellige ting p friland, men ikke i drivhuset, som er rigeligt fyldt op i forvejen!

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3704, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: Peteroraws
Antal Emner: 2204
Antal indlg: 18216 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 1)