Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Tepin fra Mexico.
Henrik Olsen (justmc)
Indlg: 91

Cph.og Mexico
06/04-2011 04:16
Hej chilifan.
Jeg er kommet i besiddelse af disse sm Tepin chiles.
Jeg har fet at vide at de kun kan spirer nr de har vret igennem en fugls mave, er der nogen der har erfaring med en anden metode for at f dem til at spire?
Jeg vil bringe fr med til Danmark, ankommer omkring 26. April, hvis der er nogen der vil eksperimentere med frene kan jeg sende dem nr jeg er i Kbh. Jeg har ogs fr fra habanero orange, serrano, jalapen og fra et chile tr
Da jeg har prvet uden held at upload billeder, er der et link til picaso i stedet for.
Mvh. Henrik.

[URL HREF="#"][/URL]Tepin chileTepin chili
Chile tr.
chile fra tret.
--
justmc

Svar Send privat besked
Tepin fra Mexico.
Erling Rohard (Erling Rohard)
Indlg: 148

Snderjylland
06/04-2011 21:55
Mon ikke det er noget med syre, s?
Eller ln en hne et par dage, og rul frene ind i bldt franskbrd :)
--
Erling Rohard

Svar Send privat besked
Tepin fra Mexico.
Maria M (Maria)
Indlg: 308

Kbh.
06/04-2011 22:31
Jeg har jo vret s snydeheldig allerede at have tilsneget mig nogle af disse Tepin-fr. De er ganske rigtig vanskelige at f til at spire, men de behves ikke komme igennem fordjelsessystemet p en fugl.

1. hold har jeg sat helt almindeligt i s- og priklejord og ved en radiator. Her er min tepin + tepin Oaxaca er spiret - resten venter p sig.

Jeg har gemt fr til at s endnu engang. Nste hold vil jeg behandle som "vilde chilifr", da tepin hvis det ikke er en "semi"-vild sort - de bliver opbldet over natten (har ikke bestemt om det skal vre i kamillethe eller en let syreholdig oplsning) og fr varmemtte.

Jeg glder mig sdan til at se dem vokse - tak, Henrik ogs for de fine fine billeder.

De bedste hilsner

Maria
--

Svar Send privat besked
Tepin fra Mexico.
Jens Jakob Srensen (JJ)
Indlg: 202

Vanlse
07/03-2013 20:46
Hej Henrik.

Gammel trd, men stadig relevant. Tak for dine fr. Fik bla set Tepin, eller dvs lagt dem til spiring i plastikpose med vdt papir (Ziplock-metode). 4 ud af 6 fr spirede p 5 dage. Ogs Pequins er spiret.

Mvh
JJ
--

Svar Send privat besked
Tepin fra Mexico.
Jens Jakob Srensen (JJ)

Vanlse
07/03-2013 20:51
Glemte lige at sige at frene l i bld i vand natten over, og lige inden de kom i posen fik de 15 min i mild eddikeblanding (lste et sted at det skulle vre godt til at fjerne eventuelle bakterier)

JJ

--

Svar Send privat besked
Tepin fra Mexico.
Niels-Ole Heller (NO)
Indlg: 13

Mutxamel
07/03-2013 23:33

Jeg er ikke god til navne p mine chili, men er det omtalte chilitr det samme, som jeg har ?? - se foto. Jeg sede min sidste r og planten blev 1,5 meter hj og den har allerede sat nye skud i r (udendrs - men i Srightpanien).

Svar Send privat besked
Tepin fra Mexico.
Niels-Ole Heller (NO)

Mutxamel
07/03-2013 23:46

Undskyld, forkert foto. Her kommer det rigtige. Skal lige finde ud af det med upload - s det kommer om lidt.

Svar Send privat besked
Tepin fra Mexico.
Niels-Ole Heller (NO)

Mutxamel
07/03-2013 23:50

--rightBu da

Svar Send privat besked
Tepin fra Mexico.
Jens Jakob Srensen (JJ)

Vanlse
08/03-2013 22:22
Hej Niels-Ole.

Hvis du befinder dig i Spanien, ville jeg sige det er en Pimienta de puta de la madre. Meget almindelige i alt fald p de kanariske er. Jeg dyrker dem p andet r. Dejligt strke!

Mvh
JJ
--

Svar Send privat besked
Tepin fra Mexico.
Niels-Ole Heller (NO)

Mutxamel
08/03-2013 23:57
Hvis man kan lidt spansk s ved man, at det dog er noget af det frkkeste navn p en chili jeg har hrt. Yes det er rigtig gode, bl.a. til chiliolie og til Gambas al ajillo. Frit oversat m det betyde SKIDEGODE CHILLIER og bytter man lidt om p ordene betyder det ludermors chilier.

Jeg har p.t. en masse nye chilier til spiring og de frste 8-10 stykker er fremme nu og jeg regner med at plante ud i haven om et par uger. Jeg har samtidig gang i minicitroner, som vi i forvejen har i haven - de bliver som en lille busk og kan have mere end 100 citroner p en gang i forskellige stadier samtidig (en minicitron giver lige s meget saft som en stor citron og er mindre sure og har mindre syre). Aldi hernede har dem p tilbud i denne uge, men jeg laver mine egne.
--

Svar Send privat besked
Tepin fra Mexico.
Jens Jakob Srensen (JJ)

Vanlse
09/03-2013 09:30
Ja, et frisk navn til en frisk chili. Samtidig er det jo ogs et spansk kraftudtryk, som man mske passende udtrykker, hvis man synes det er lidt for strkt...

Og det lyder simpelthen s lkkert, med citroner og chili mm udenfor p denne rstid. Herhjemme trkkes vi stadig med dagfriskt, s alle 100+ chiliplanter mm str stadig inde.

God sson til dig.

Mvh
JJ

Svar Send privat besked
Tepin fra Mexico.
Scion Stem (scion)
Indlg: 341

N.SJ.
15/03-2013 22:15
Det tog lidt langt tid for germiantion. He er min Wild Tepin:
 photo IMG_1283_zps80887c06.jpg

Mvh,
Scion

--

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3877, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: ReirdreJeago
Antal Emner: 2209
Antal indlg: 18222 (i dag: 3, denne uge: 3, denne mned: 3)