Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Ny Artikel om dyrkning med LED lamper
Kim Schulz (Chilifan)
Indlg: 612

Aalborg S
29/07-2010 17:09
Bruger Anja egeriis (LED-dyrker) har vret s venlig at skriv en lille artikel om hvordan hun bruger LED lamper til dyrkning af chilier. Du kan finde artiklen i artikel-sektionen ved at flge dette link:
http://chilifan.dk/da/artikler/dyrkning/dyrkningmedledlamper/
--
Kim Schulz
www.chilifan.dk

Svar Send privat besked
Dannie Larsen (dannie)
Indlg: 1

Riis
30/07-2010 07:43

--
Kan ikke finde ud af at kommentere indlgget, men faldt over disse artikler og links:

http://www.prolys.dk/proplant3-planteblomst-diodep-re-400lm.html

http://www.havenyt.dk/forum/kommentarer/869.html

Bedste hilsner

Dannie

Svar Send privat besked
Bjarke Fisker (Bjarke)
Indlg: 8

Holstebro
30/07-2010 14:56
Rigtig spndende artikel, med gode fotos. Tak for den.

Et par sprgsml trnger sig p.
P dine fotos ser noget af lyset meget rdt ud. Og p andre fotos mere hvidt. Lys p fotos kan snyde meget, s derfor kunne jeg tnke mig at vide hvordan lyset ser ud med menneske jne?

Kunne man f.eks. have en LED lampe eller 2 i hjrnet af stuen uden at hele stuen bliver rd?

Hvor mange timer havde du dit LED lys tndt?

Kommer de Engelske LED lamper med en alm. stor fatning som passer til vores (DK) lamper?

Synes det lyder rigtigt godt med et flles indkb. - Jeg er yderst interesseret.

--

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
30/07-2010 15:31
Bjarke skrev:Rigtig spndende artikel, med gode fotos. Tak for den. Et par sprgsml trnger sig p. P dine fotos ser noget af lyset meget rdt ud. Og p andre fotos mere hvidt. Lys p fotos kan snyde meget, s derfor kunne jeg tnke mig at vide hvordan lyset ser ud med menneske jne? Kunne man f.eks. have en LED lampe eller 2 i hjrnet af stuen uden at hele stuen bliver rd?

Svar: nogle billeder er taget med blitz, andre p stativ... Men de egner sig ikke til en stur, for de er ret kulrte.

Hvor mange timer havde du dit LED lys tndt?

Svar: ca. 16 timer i dgnet, da der ikke kommer meget lys ind om vinteren p mit kontor. Dvs. fra kl. 8 om morgenen til en gang om aftenen.

Kommer de Engelske LED lamper med en alm. stor fatning som passer til vores (DK) lamper?

Svar: Ja, de passer en almindelig stor fatning. UFO'en kommer dog med et engelsk stik p, s der kan man kbe en adapter eller selv stte et nyt stik p. S ryger garantien selvflgelig, s den frste lsning er nok bedst.

Synes det lyder rigtigt godt med et flles indkb. - Jeg er yderst interesseret. --
- Ja, vi m se, hvordan det ser ud til efterret. Jeg skal nok ikke selv have flere (tror jeg), men man ved jo aldrig...

Og tak for de pne ord!

mvh
Anja

--

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
30/07-2010 19:18

--
Jeg har oprettet en trd, som hedder Plantelys under Dyrkning - og det er nok fikst, hvis vi fortstter der, da der kommer de samme sprgsml begge steder...

S vi ses der!

mvh
Anja

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4521, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: Marvinmus
Antal Emner: 2219
Antal indlg: 18236 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 0)