Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
smileys
Erling Rohard (Erling Rohard)
Indlg: 148

Snderjylland
27/01-2011 08:16
Jeg kunne bruge - hvis det er muligt - at vi fik mulighed for at bruge smileys i indlggene. P andre forums er det bde en hjlp til forstelse og en godt krydderi i debatterne nr man kan klikke p en tavle og der s kommer et smil, en grd, en cool eller en griner (og mange flere) med i ns besked. Hber det er ligetil at lave. Det ville vre godt og hyggeligt.
--
Erling Rohard

Svar Send privat besked
smileys

Snderjylland
27/01-2011 08:17
redigr: "en godt krydderi" = et godt krydderi
--
Erling Rohard

Svar Send privat besked
smileys

Snderjylland
27/01-2011 08:41
Se f.ex. p google billeder, sg p "emoticons"
Kunne sagtens se det hyggelige i lille smil, stort smil, lille grin, stort grin, undren, forvirret, vred, gal, rasende, trt, cool, agressiv, blt je, engel, djvel, kys, klap, hurra, lkkert, ulkkert, overrasket, ked af det, thumbs up / down og flere

se f.ex.
De her

evt. nogen af de animerede hvis det er muligt - giver en god effekt, nr de falder om og ruller sig af grin / klapper / sover / giver knus og kys / fr et blt je / grder s det sprjter / vender jnene op mod himlen i smilende opgivelse... ikke at alle skulle vre animeret men et udvalg / tilvalg.

Se hvordan det giver liv p et andet forum (her fra Dansk Fjerkr Forum: de er mindst lige s serise og entusiastiske som vi er, p deres forum - jeg holder selv hns s jeg har vret derinde en gang i mellem) - her en trd som eksempel:
trd fra Fjerkr Forum

mvh.
--
Erling Rohard

Svar Send privat besked
smileys
Jrgen Harreby (Harreby)
Indlg: 137

Hedehusene
27/01-2011 11:44
Ja og en rediger-knap ville ogs vre rar hvis der blev rettet i forummet ;-)

Mht smileys kunne man lave en simpel replace p teksten nr den bliver gemt, som erstatter kendte syntaxer med billedreferencer. Det er temmelig simpelt, og kan kodes p kort tid. S kan man altid senere lave en egentlig boks til udvlgelse.

Svar Send privat besked
smileys
Bjarke Fisker (Bjarke)
Indlg: 8

Holstebro
27/01-2011 12:20
Gode gammeldags smileys virker jo fint :)
Animerede smileys stjler opmrksomhed og er i lngden meget forstyrrende at se p efter min mening.

Chilifan.dk er en af de rolige sider jeg virklig nyder at besge uden blinkende bannere eller gule smileys der vil udtrykke alt muligt overfldigt.

Jeg m udtrykke min bekymring over dette nske om mere "gejl" p en af mine ynglings sider.

Hber ikke du tager disse modargumenter ilde op Erling.

:)
Bjarke
--

Svar Send privat besked
smileys
Mads Schmidt (Mads)
Indlg: 338

Viiala, Finland
27/01-2011 20:00
Tjah, jeg vil heller ikke virke modsatrettet, men nr nu jeg ved at de arbejder p at etablere en database, s kan jeg sagtens leve med at taste en smiley ;-)

Og ja, jeg synes sdan set ogs at en af de fede ting ved dette forum er, at der ikke er for megen gejl...

--

Svar Send privat besked
smileys
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
27/01-2011 20:36

--
Men en redigeringsmulighed ville ikke vre af vejen....

Svar Send privat besked
smileys

Snderjylland
27/01-2011 23:00
Det er et forslag
--
Erling Rohard

Svar Send privat besked
smileys

Snderjylland
27/01-2011 23:01
Det er et forslag :)
--
Erling Rohard

Svar Send privat besked
smileys

Snderjylland
27/01-2011 23:32
Kan I se forskellen? Med og uden emoticons er det svrt at se om jeg faktisk er opgivende, fornrmet, ligeglad eller meget andet. Faktisk synes jeg det er rigtig: man kan bare taste en smiley ind. Men der er nu mange flere flelser at viderebringe end de 3-4 stykker (sdan cirka) man lige kan med tegn. Og hvor mange bruger at taste dem ind herinde? Jeg m sige jeg mere end n gang har vret i tvivl om jeg herinde er blevet svaret p humoristisk eller sarkastisk vis, f.ex. eller alvorligt / humoristisk. S har jeg bagefter haft det sdan lidt mrkeligt, da jeg ikke ved om jeg er blevet svaret p en ordentlig mde. Tekst er svr at tolke og andre ser ofte en anden mening hvis man bare skriver en hurtig replik. Det er ikke i et nske om "gejl" som nogen kalder det (og her kunne jeg sige "gejl" er, for mig, et negativt ladet ord, s de indlg kunne for mig muligvis tolkes mere negative end hensigten var - der ville en smiley hjlpe) det er et moderne kommunikationsmiddel der bruges p professionelle intranet rundt om i landet og det er netop for at formidle det en r tekst ikke kan. Bruger det selv "til daglig" i mit arbejde, og kan ikke se det skulle bibringe ufred. Og hvis man mener animerede ikoner er "ufred" / "uro" kunne jeg ogs vre tilfreds med alm. ikoner / smileys. Jeg regnede nu ikke med chilifans'ne ville g amok med animationer overalt... :D
Og nu er det jo ikke fordi jeg ikke respekterer arbejdet Kim + hjlpere gr. Det er virkelig fedt, og jeg glder mig meget til databasen. Emoticons kunne altid blive en anden gang. hvis man bemrker det, var der jo ogs snak om den database i lang tid inden den blev besluttet, p den rette mde og inden det var den der stod for tur, s det er vel en udvikling baseret p (Kim's) overvejelse af input og egne ider. Jeg regner ikke med det er helt hen i hegnet at komme med forslag som ham med aktiemajoriteten m tage stilling til selv :) Og hvis vi ikke fr dem, s kunne jeg godt se det gode i at man lige brugte lidt tegn-smileys ind i mellem, hvis man skriver p en mde der kan misforsts. Og Bjarke: "blinken" er mske heller ikke ndvendig og hvis du ikke synes om farven gul :) kunne smileyerne vre rhvide m. sort kant, som siden her. Men nej, jeg tager ikke dine og de andres argumenter for (Jrgen + Erling) og imod (Bjarke, Mads, Anja) ilde op. Vi kan jo snildt diskutere herinde p den sdvanlige venlige vis. Og det er jo stadig et utroligt behageligt forum. Det er vigtigst.

--
Erling Rohard

Svar Send privat besked
smileys
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
28/01-2011 07:34

--
Jeg er nu ikke imod dem - men det fik jeg ikke lige skrevet. Som du selv siger, kan de vre praktiske at bruge, hvis man forsger sig med lidt sort ironi, hvor modtageren kan komme i tvivl!

Og du har helt ret - dette forum er helt sikkert et af de bedre mht. god stemning (ingen ironi her)!

Svar Send privat besked
smileys

Snderjylland
28/01-2011 12:42
OK, Anja. S er der 3 stemmer "ja" og 2 stemmer "nej" :DSelvom det ikke betyder det store, og K.S. har jo ogs mindst 1000 stemmer :)
--
Erling Rohard

Svar Send privat besked
smileys
Kim Schulz (Chilifan)
Indlg: 612

Aalborg S
28/01-2011 13:35
Jeg har faktisk selv valgt at undlade at have dem da jeg personligt finder dem meget forstyrrende og ofte utroligt misbrugt til ligegyldigheder. Et eksempel p steder hvor det efter min mening har taget totalt overhnd med smileys er f.eks. grillguru.dk forummet hvor jeg ellers nyder at komme.
Mange gange er der indlg hvor eneste indhold er 4-5 underlige smileys for i bund og grund blot at sige "flot" eller "lkkert".

Jeg kan sagtens lave sledes at simple smileys som :-) :-( ;-) :-D:-P 8-) osv. bliver lavet om til billeder. Et helt arsenal af underlige blinkende smileys vil jeg dog meget ndigt have herinde.

Men er det noget i nsker, s er det selvflgelig noget jeg vil overveje.
--
Kim Schulz
www.chilifan.dk

Svar Send privat besked
smileys
Kim Schulz (Chilifan)

Aalborg S
28/01-2011 13:37

Nja, Rediger knap er p todo, men jeg ved ikke lige hvornr den kommer.
--
Kim Schulz
www.chilifan.dk

Svar Send privat besked
smileys
Kim Schulz (Chilifan)

Aalborg S
28/01-2011 14:19
Smed lige nogen af de mest almindelige p....s m vi se om der skal flere til med tiden. Jeg har en lang liste af ikoner (se billedet herunder), men er ikke sikker p at alle kommer med:
center

Bemrk:det er kun nogle af dem p billedet der rent faktisk understttes endnu (primrt de gule ansigter). Er der nogle af de andre i absolut bare m have med, s sig til og jeg skal tilfje dem.
--
Kim Schulz
www.chilifan.dk

Svar Send privat besked
smileys
Pernille K (nille)
Indlg: 293

Kbh
28/01-2011 17:15
Chilifan skrev: Jeg kan sagtens lave sledes at simple smileys som :-) :-( ;-) :-D:-P 8-) osv. bliver lavet om til billeder. Et helt arsenal af underlige blinkende smileys vil jeg dog meget ndigt have herinde. Men er det noget i nsker, s er det selvflgelig noget jeg vil overveje. -- Kim Schulz www.chilifan.dk

--
Striben af almindelige lyder godt for mig - kommer ogs p andre forums hvor blinkende signaturlinjer og jule-trs smileys har en tendens til at overtage indholdet, s undvrer jeg gerne her

Pernille :)

Svar Send privat besked
smileys
Pernille K (nille)

Kbh
28/01-2011 17:21
Ser lige det allerede virker - flot:)
--

Svar Send privat besked
smileys
Pernille K (nille)

Kbh
28/01-2011 17:21
Ser lige det allerede virker - flot:)
--

Svar Send privat besked
smileys

Snderjylland
29/01-2011 20:07
OK - det var snapt. Hber folk synes det er godt, og ikke misbruger det som det s var tilfldet andetsteds. Kan man have en "vejledning" i brug af smileys :-D?

Hber du ogs er ok p dem Kim, ellers m du jo fjerne dem igen... :-)

--
Erling Rohard

Svar Send privat besked
smileys
Magnus Dupont (Magnumice)
Indlg: 36

Herlev
29/01-2011 20:20
Tjaa... Hvis man ikke synes godt om sdanne smileys, m man vel bare bruge nogle af de mere alternative: ^_^ , _ _# , ^_- , -_- , ;_; og s videre - dem synes jeg personligt selv er meget "flottere" og mindre forstyrrende ^_^

--

Svar Send privat besked
smileys
Elsebeth Solskin Christophersen (Christo)
Indlg: 61

rum
30/01-2011 08:36

--
:-D

smileys
Ilse Bech (Ilse)
Indlg: 324

Silkeborg
31/01-2011 12:52

-- hvor finder I de der smileys???

Svar Send privat besked
smileys
Jrgen Harreby (Harreby)

Hedehusene
31/01-2011 13:46
Jeg synes det er et meget fint udvalg (h5)

Svar Send privat besked
smileys
Jrgen Harreby (Harreby)

Hedehusene
31/01-2011 13:50

Ha ha :-D- Jeg fik s valgt en af dem der ikke kom med. Prver at give Kim denne her s (Y)

Svar Send privat besked
smileys
Ilse Bech (Ilse)

Silkeborg
31/01-2011 17:15
:-) skal lige tjekke

Svar Send privat besked
smileys
Ilse Bech (Ilse)

Silkeborg
31/01-2011 17:17

-- Yes, det virker ogs for mig :-d

Svar Send privat besked
smileys
Ilse Bech (Ilse)

Silkeborg
31/01-2011 17:18

-- med stort d :-D

Svar Send privat besked
smileys
Kim Larsen (Pharao)
Indlg: 159

Vorbasse
01/02-2011 12:55

--
Jeg har faktisk selv valgt at undlade at have dem da jeg personligt finder dem meget forstyrrende og ofte utroligt misbrugt til ligegyldigheder. Et eksempel p steder hvor det efter min mening har taget totalt overhnd med smileys er f.eks. grillguru.dk forummet hvor jeg ellers nyder at komme.
Mange gange er der indlg hvor eneste indhold er 4-5 underlige smileys for i bund og grund blot at sige "flot" eller "lkkert".

Jeg kan sagtens lave sledes at simple smileys som :-) :-( ;-) :-D:-P 8-) osv. bliver lavet om til billeder. Et helt arsenal af underlige blinkende smileys vil jeg dog meget ndigt have herinde.

Men er det noget i nsker, s er det selvflgelig noget jeg vil overveje.

Jeg kan og vil kun give Kim ret i dette, da jeg er p samme forum som ham.
S jeg sttter dem, der ikke vil have for meget af det gode/drlige ind.
Smileys l/ligger langt nede p listen for mig, den edit knap der arbejdes p er vigtigere, man skal huske p at alt tager plads, at editere sit eget indlg bruger i sidste ende mindre plads end at lave et nyt indlg og da plads/hd er det samme som penge i banken, hvis man s lige kunne tilfje at man som p GG rg i det sidste indlg, nr man kiggede p trden, s ville det vre et plus for dem der kommer hver dag p forumet og et minus for de nye brugere.
Men det ville vre et valg mellem pest eller kolera og op til Kim om at bestemme.

Indtil videre har Kim ikke bedt om donationer for at siden krer, dette vil jeg gerne vre med til at bibeholde... Men skulle det ske Kim bad om det, s ville jeg melde mig p banen.
S i mine jne, lad vre med at bede om for meget, da det i sidste ende kan koste for meget, f.eks. at siden ikke er der mere, dette har jeg nemlig oplevet gud ved hvor mange gange siden '95 hvor jeg for frste gang kom p nettet.

Svar Send privat besked
smileys

Snderjylland
01/02-2011 20:28
Pharao skrev:--
.
Jeg kan og vil kun give Kim ret i dette, da jeg er p samme forum som ham. S jeg sttter dem, der ikke vil have for meget af det gode/drlige ind. Smileys l/ligger langt nede p listen for mig, den edit knap der arbejdes p er vigtigere, man skal huske p at alt tager plads, at editere sit eget indlg bruger i sidste ende mindre plads end at lave et nyt indlg og da plads/hd er det samme som penge i banken, hvis man s lige kunne tilfje at man som p GG rg i det sidste indlg, nr man kiggede p trden, s ville det vre et plus for dem der kommer hver dag p forumet og et minus for de nye brugere. Men det ville vre et valg mellem pest eller kolera og op til Kim om at bestemme. Indtil videre har Kim ikke bedt om donationer for at siden krer, dette vil jeg gerne vre med til at bibeholde... Men skulle det ske Kim bad om det, s ville jeg melde mig p banen. S i mine jne, lad vre med at bede om for meget, da det i sidste ende kan koste for meget, f.eks. at siden ikke er der mere, dette har jeg nemlig oplevet gud ved hvor mange gange siden '95 hvor jeg for frste gang kom p nettet.

--
Erling Rohard

Svar Send privat besked
smileys

Snderjylland
01/02-2011 20:36
v ... fejl ovenover.

Ville have kommenteret dit indlg Pharao:

OK muligt det krer sdan p GrillGuru. Muligt det ikke vil gre det her. Ellers er det simpelt for Kim at fjerne det igen, vil jeg tro.

Jeg kunne godt tnke mig to svar her, opklarende:

Pharao: mener du vi skal undlade at stille forslag der kan medvirke til at siden udvikles? Forstr dig ikke helt - synes det er lidt forvirrende hvad du Helt Prcis mener.

Og hvis Kim nsker at kommentere dette vil jeg vre OK med det ... det med pladsmangel / man ikke skal "bede om for meget" og det der ... er der grund til bekymring?

--
Erling Rohard

Svar Send privat besked
smileys
Kim Schulz (Chilifan)

Aalborg S
01/02-2011 23:26
I skal altid vre velkomne med at komme med forslag til forbedringer eller nye tiltag. Jeg vi s forsge at lave dem i det omfang jeg kan n (og hvis jeg mener det er en god ide selvflgelig).
Jeg er heldigvis s priviligeret at jeg selv ejer det firma som har hjemmesiden liggende, s derfor er plads osv ikke et problem for mig. Den eneste virkelige faktor er derfor nok desvrre tiden (noget vi alle nok fra tid til anden kunne bruge mere af).

Som med chili databasen er jeg selvflgelig altid villig til at lgge opgaver ud til andre som mtte have interesse i at holde denne side krende. Det kan vre alt fra at skrive artikler og nyheder til at kode noget af det bagvedliggende eller en ny funktion.
Jo flere vi er om arbejdet, jo mere vil vi forhbenligt kunne n :-D

--
Kim Schulz
www.chilifan.dk

Svar Send privat besked
smileys

Snderjylland
02/02-2011 09:17
Godt - s er den p plads og i vinkel - tak for det og hej igen :-)
--
Erling Rohard

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4313, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: HujloN
Antal Emner: 2218
Antal indlg: 18235 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 0)