Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Hvilken Chipotle?
erling 1000 (erling1000)
Indlg: 111

Andeby
03/10-2008 10:22
Hejsa.

Er ny her, kunne godt tnke mig at prve chipotle-sauce, men modtager gerne rd... Kan ikke skaffe den i de lokale supermarkeder, s har fundet siden www.ChiliHouse.dk hvor de har adskillige, til pne priser. Er det stedet at kbe dem og hvilke kan anbefales? Er ikke nybegynder i chili - har 6 meget frugtbare Apache-planter i drivhuset styrke 5 ud af 10 i Toftegaards "Den lille strke" - det er der vi er net til - syltede Jalapenos fra Lidl er for milde (kom 20 stk. i min tortilla igr, men kunne ikke smage dem, mtte hlde min egen apache-sauce p - det hjalp), men Habaneros er alt for strke. Kan se de findes i forskellige styrker og smage - kan I anbefale nogen?

mvh. erling1000

Svar Send privat besked
Hvilken Chipotle?
Mads Schmidt (Mads)
Indlg: 338

Viiala, Finland
03/10-2008 16:15
Jeg spiser selv Santa Maria's chipotle sauce. Den kber jeg i supermarkedet. Jeg ved dog ikke hvilke Danske supermarkeder, der har den, men s hudt jeg hvisker frer de fleste da Santa Maria krydderier.
Den har lidt bid, men man skal bruge en del og glasset er ret smt, s mske dem fra net-handelen er bedre...
--

Svar Send privat besked
Hvilken Chipotle?
erling 1000 (erling1000)
Indlg: 111

Andeby
08/10-2008 09:04
Ok - tak for hjlp - vil dog nok ikke satse p Santa Maria, s nr du skriver sdan, mske prver jeg en fra ovennvnte side...

Erling
--

Svar Send privat besked
Hvilken Chipotle?
Mads Schmidt (Mads)
Indlg: 338

Viiala, Finland
08/10-2008 12:18
Tjah, det var jo ikke megen hjlp ;-)
Prv ogs chipotle pulver. Det er herregodt p et spejlg!
--

Svar Send privat besked
Hvilken Chipotle?
Kim Schulz (Chilifan)
Indlg: 612

Aalborg S
13/10-2008 21:48
Chipotle er jo basalt set bare rget, trret jalapeno chili, s du kan jo evt. lave det selv (det gr jeg :-) )
--
Kim Schulz
www.chilifan.dk

Svar Send privat besked
Hvilken Chipotle?
Heidi Meldgaard (andreadot)
Indlg: 21

skdstrup nord for rhus
07/10-2011 18:48

--
Jeg har det der trrede chipotle fra chilihouse. Og jeg har et nrmest afhngiheds problem der... Prv at stege lidt bacon nr det er nsten frdig smre du det med en blanding af ahornsirup og chipotle pulver og s lige en tur p panden igen. Det er totalt vanvittigt godt....

Svar Send privat besked
Hvilken Chipotle?
Helle Birnbaum (The great chilifreak)
Indlg: 3

Lunderskov
08/12-2011 16:56
Kim rger du frst eller sidst? Hvor lnge, eller har du et link til alle mine sprgsml? :-)
Chilifan skrev:Chipotle er jo basalt set bare rget, trret jalapeno chili, s du kan jo evt. lave det selv (det gr jeg :-) )
--
Kim Schulz
www.chilifan.dk

--

Svar Send privat besked
Hvilken Chipotle?
Henrik Olsen (justmc)
Indlg: 91

Cph.og Mexico
08/12-2011 17:55
Hej Helle.
I Mexico bliver rde jalapens, morita rget i ca. 2 dage til det meste af fugten er vk. http://en.wikipedia.org/wiki/Chipotle Der er nogle forretninger i Danmark der slger la costea chipotle adobados f.eks. tyrkiske forretninger. Har aldrig selv rget jalapens.
Mvh. Henrik
The great chilifreak skrev:Kim rger du frst eller sidst? Hvor lnge, eller har du et link til alle mine sprgsml? :-)
Chilifan skrev:Chipotle er jo basalt set bare rget, trret jalapeno chili, s du kan jo evt. lave det selv (det gr jeg :-) )
--
Kim Schulz
www.chilifan.dk

--

--
justmc

Svar Send privat besked
Hvilken Chipotle?
Helle Birnbaum (The great chilifreak)
Indlg: 3

Lunderskov
09/12-2011 08:03
Ok det lyder mske som noget man skulle experimentere lidt med, kunne jo vre sjovt hvis det kunne lykkes, men tak for oplysningen :-)
justmc skrev:Hej Helle.
I Mexico bliver rde jalapens, morita rget i ca. 2 dage til det meste af fugten er vk. http://en.wikipedia.org/wiki/Chipotle Der er nogle forretninger i Danmark der slger la costea chipotle adobados f.eks. tyrkiske forretninger. Har aldrig selv rget jalapens.
Mvh. Henrik
The great chilifreak skrev:Kim rger du frst eller sidst? Hvor lnge, eller har du et link til alle mine sprgsml? :-)
--
Kim Schulz
www.chilifan.dk

--

--
justmc

--

Svar Send privat besked
Hvilken Chipotle?
Kim Schulz (Chilifan)
Indlg: 612

Aalborg S
13/12-2011 15:15
--

jeg rger dem p grillen ved lav temperatur i 20 timers tid og de er derved relativt trre ved slutningen. De kan s trres det sidste i en trremaskine eller ovn (forvent at huset kommer til at dufte meget rget).
--
Kim Schulz
www.chilifan.dk

Svar Send privat besked
Hvilken Chipotle?
Alexander Vogensen (alvo)
Indlg: 1

Kbenhavn
17/02-2012 00:24

--
Du kan ogs kaste dig ud chipotle i adobo sauce. Meget lkkert og delikat og kan bla. kbes i ChiliHouse. Adobo sauce gr sig ogs rigtig godt som ingrediens i hjemmelavet barbecue sauce. P den mde bliver det en en sauce i saucen, og s kan du selv eksperimentere og finde frem til den perfekte smag.

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4417, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: JamesImmab
Antal Emner: 2218
Antal indlg: 18235 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 0)