Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Nye chili chokolader fra Lindt
Kim Schulz (Chilifan)
Indlg: 612

Aalborg S
08/10-2008 21:57
Som jeg tidligere har nvnt, s er jeg viiiiild med chili og chokolade. Derfor glder det mig ogs at se at flere og flere chokolade producenter vlger at sammenstte netop disse to ting i en skn forening.
Lindt har tidligere prvet, men fejlet med deres almindelige chili-chokolade. Chokoladen var middelmdig, sd og kedelig - chilien var nsten ikke til at smage.

Nu tager der dog revance og introducerer 2 nye chili-chokolade produkter p markedet. Det er i deres Lindt "Creation 70%" serie hvor deres chokoladestykker er fyldt med forskellige typer fyld. I disse tilflde er fyldet et Mango+cayenne fyld og et Granatble+chili (uspecificeret) fyld. Pakkerne er markeret med HOT og man kan da helt sikkert ogs smage chilien.
Chokoladen er lkker fyldig og med en fantastisk chokolade smag. Det sde og let strke fyld giver en fantastisk kontrast.
Det er ikke billige plader chokolade. Jeg kbte dem i Ftex til 31kr for 150g plader, s man m sige at de er i den dyre ende. Jeg synes dog at de er alle pengene vrd og kber dem gerne igen en anden dag.

--
Kim Schulz
www.chilifan.dk

Svar Send privat besked
Simon Nielsen (Newbi)
Indlg: 64

7400
29/10-2008 17:07
Jeg fik ogs fat i en plade Chilli chokolade (ja de staver chili med 2 ll'er)fra Lindt excellence serien. Chokoladen synes jeg er rigtig god men der kunne godt have vret noget mere chili i. Ka vre det var den Kim S. fik fat i frste gang? Det skal dog siges at de andre som smagte den kunne tydeligt smage chilien og syntes faktisk den var "hot".
Jeg mener den l i samme prisleje som Kim skriver men jeg synes dog ikke 31 kr for 150 g chokolade er dyrt hvis bare der noget kvalitet over det.

Mvh Simon.

Svar Send privat besked
Kim Schulz (Chilifan)
Indlg: 612

Aalborg S
30/10-2008 20:12
Den frste chokolade jeg fik var en massiv chokolade og kan erhverves for omkring 10-12kr pr plade i ftex og lignende steder.
Den nye jeg har prvet er med flydende fyld i chokoladen s den er let at kende.
--
Kim Schulz
www.chilifan.dk

Svar Send privat besked
Mads Schmidt (Mads)
Indlg: 338

Viiala, Finland
21/01-2009 13:18
Jeg prvede at "lave" chili chokolade igr og det var rigtigt nemt. Ja, jeg lavede jo ikke rigtigt chokoladen.
Jeg brugte nogle sm halvstrke chilier (ca. 7-8 birdeye og en enkelt cayenne) som jeg pillede fr og cellevgge ud af og s hakkede jeg dem fint. Smeltede lidt smr p en pande og smed chilien p og lod det lige s stille simre ved svag varme (mest for ikke at brnde smrret af). Det lugtede lidt strkt s jeg smed ca. en teskefuld sirup (jeg er sikker p sukker er lige s godt). Efter det havde simret et par minutter brkkede jeg to plader 70% cacaoindhold chokolade i stykker og lod det smelte med. Stadig lav varme. Da det hele var godt blandet hldte jeg massen p et stykke bagepapir og spredte det ud i nsket tykkelse. Derefter stillede jeg det et koldt sted for at stivne. Her i Finland er det ikke s svrt at finde sdan et sted, heh.
Jeg prvede den af idag p 8-10 mennesker og alle synes at lide den. Eller ogs var de alle hflige.
Man m vre kreativ, nr man ikke lige har en Ftex om hjrnet, heh.
--

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4524, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: JustinSmoff
Antal Emner: 2219
Antal indlg: 18236 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 0)