Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Chili planter i Rema
Bo Jensen (SovsenJensen)
Indlg: 27

23/08-2013 19:15
Da jeg har lst om andre der har kbt supermarkeds-chilier og efterflgende var i tvivl om, hvorvidt de kunne spises, har jeg denne lille at fortlle:

...

Dagens dagligvareindkb i Rema1000 bd bl.a. p "Pryd chili" til blot 15 kr.

Jeg spurgte en ansat om rsagen til, at det var "pryd" - og ikke "alm." spiselige chilier.
Han svarede, at det var fordi de var meget strke, og at folk normalt ikke ville kunne spise dem som de var, og at dette var en mde de derved havde deres ryg fri...

Well... strke, tnkte jeg...
Jeg mtte da have to planter - en med modne, spiseklare chilier, en anden med gule, halvmodne.

Kom hjem, s p inderppotten at der decideret stod "ikke til spisning" p tre sprog - men den danske tekst ikke sagde noget om dette...
Der stod dog arten "Capsicum" som eneste hint til, hvilken chili der var tale om (ingen angivelse af sort).

Anbragte dem i vindueskarmen og forberedte mig mentalt.

Plukkede frst een - bed den over (ja,ja - kylling ;) )
Meeen - den var nu mest som en rd peber med bid i...

5 minutter senere - forsgte med en anden, strre frugt - samme oplevelse.

...og det samme med den 3.

Alt ialt - ikke strke chilier som de (in)direkte havde varslet, men i sidste ende tror jeg, jeg har fundet en OK frugt der i smagen minder om den klassiske peberfrugt i smagen - men med lidt bid i :)

--

...og jeg er ikke faldet omkuld - s: jo: de kan spises.

Jeg kender ikke gartneri Timmermann fra Otterup, men for god ordens skyld srgede jeg for at skylle dem grundigt inden de tog deres sidste rejse...

Svar Send privat besked
Chili planter i Rema
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
24/08-2013 15:58

--
Grunden til, at de er mrket med "ikke-spiselig", er helt sikkert, at de er behandlet med vksthmmende stoffer, som er de samme, som bruges til at strforkorte korn...

S jeg ville helt sikkert ikke spise dem :) Det har intet med frugtens spisekvalitet at gre, men ikke s lkkert med frugter, der har fet flere kemibehandlinger :(

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4862, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: Jacobded
Antal Emner: 2220
Antal indlg: 18245 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 0)