Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Hotte Chilisaucer
Juul ! (Mathias Juul)
Indlg: 13

Aalborg
11/03-2009 02:58
Hej, jeg er nyt medlem herinde p Chilifan.dk
Frstehndsindtrykket er spndende, og jeg suger meget viden til mig, i en alder p 16 r. Jeg skal til at plante mine egne chilifr her i lbet af nste uge...

Jeg er helt vild med chiliens smag, og hvorfor vi reagerer som vi gr, nr vi fr den brndende fornemmelse i halsen, hvilket ogs tiltrkker mig!

Jeg vil godt stille sprgsml vedrrende chilisaucer, som jeg selv finder helt idyllisk!

Hvor har i kbt jeres saucer (navn), og hvordan var de frste gang, og de senere gange?

Jeg har selv (ud fra min mening) nogle strke saucer. Jeg har en tom Vicious Viper, som simpelthen var s god, men ogs brutalt strk! Uhm, jeg savner helt den frugtige aroma.

Men fr jul kbte jeg en "Z Nothing beyond", og jeg havde lst mig frem til 4 millioner scoville units, hvilket er ret heftigt, og ja, den tog bidet af mig frste gang jeg havde en tiendedel af en drbe p fingeren, og satte fingeren p tungen!

Jeg ved ikke om det bare er mig, men jeg er pjattet med de strke saucer, men selvflgelig skal de have en god aroma og man skal opleve en smag, der passer til maden.

Er der andre steder end Chilihouse, hvor man kan f nogle gode og velsmagende saucer?

--
"Z Nothing Beyond... It won't kill you, but you'll wish it did!"

Svar Send privat besked
Hotte Chilisaucer
Kim Schulz (Chilifan)
Indlg: 612

Aalborg S
11/03-2009 10:23
Mathias Juul skrev:Hej, jeg er nyt medlem herinde p Chilifan.dk
Frstehndsindtrykket er spndende, og jeg suger meget viden til mig, i en alder p 16 r. Jeg skal til at plante mine egne chilifr her i lbet af nste uge...

Jeg er helt vild med chiliens smag, og hvorfor vi reagerer som vi gr, nr vi fr den brndende fornemmelse i halsen, hvilket ogs tiltrkker mig!

Jeg vil godt stille sprgsml vedrrende chilisaucer, som jeg selv finder helt idyllisk!

Hvor har i kbt jeres saucer (navn), og hvordan var de frste gang, og de senere gange?

Jeg har selv (ud fra min mening) nogle strke saucer. Jeg har en tom Vicious Viper, som simpelthen var s god, men ogs brutalt strk! Uhm, jeg savner helt den frugtige aroma.

Men fr jul kbte jeg en "Z Nothing beyond", og jeg havde lst mig frem til 4 millioner scoville units, hvilket er ret heftigt, og ja, den tog bidet af mig frste gang jeg havde en tiendedel af en drbe p fingeren, og satte fingeren p tungen!

Jeg ved ikke om det bare er mig, men jeg er pjattet med de strke saucer, men selvflgelig skal de have en god aroma og man skal opleve en smag, der passer til maden.

Er der andre steder end Chilihouse, hvor man kan f nogle gode og velsmagende saucer?

--
"Z Nothing Beyond... It won't kill you, but you'll wish it did!"

hejsa og velkommen til.
Jeg er ogs helt vild med chili saucer - bde strke og milde. Nr jeg spiser de strke, s plejer jeg normalt at f et chok frste gang jeg smager p den, men de nste mundfulde er s ikke nr s "voldsomme". Din mund vnner sig hurtigt til at spise chili, s derfor tager jeg fra tid til anden en kold tyrker og dropper chili i maden i nogle uger. Dette gr at jeg igen kan f et stort kick ud af at spise chili.

Ud over chilihouse, s kan du ogs bestille saucer fra bl.a. www.chilishoppen.dk
og et hav af udenlandske sider.
Som medlem her p siden, s har vi rabat aftaler med et par steder. Kig i menu-punktet "genveje" i toppen for at finde link til vores seneste nyhedsbrev hvori du kan finde rabat koder og lignende.

--
Kim Schulz
www.chilifan.dk

Svar Send privat besked
Hotte Chilisaucer
Juul ! (Mathias Juul)

Aalborg
11/03-2009 17:52
Okay, tak :) Det er helt klart vrd at se p!
Ja, jeg har fundet ud af, at hvis man holder sm pauser med svagere (men derfor ikke drligere) sauce, s bliver de strke ligepludselig super hotte!

Jo da, jeg m lige se hvilke saucer de har p chilishoppen, og ja udenlandske importrer kan man ogs kbe fra :)
Den nste ekstremt hotte sauce jeg skal have anskaffet bliver The Source, som indeholder 7,1 mio. SHU.

Jeg har lst en del om chili, og det har fascineret mig siden sommeren 2006, hvor jeg frste gang satte tnderne i en r Jalapeo (fra stilken)! Huhj, s mtte jeg savle lidt i vasken!
Men siden har jeg suget en masse viden til mig, og jeg skal i gang med at plante mine chilifrugter, fra fr bestilt hos Bjarnes fr og planter.

Aalborg Sydst, jamen det er da ikke langt herfra :) Omme p den anden side af Ftex!

--
Z Nothing Beyond... It won't kill you, but you'll wish it did!

Svar Send privat besked
Hotte Chilisaucer
Kim Schulz (Chilifan)
Indlg: 612

Aalborg S
11/03-2009 18:41
Mathias Juul skrev:
Aalborg Sydst, jamen det er da ikke langt herfra :) Omme p den anden side af Ftex!
--
Kim Schulz
www.chilifan.dk

Der nu ikke specielt tt p ftex

Svar Send privat besked
Hotte Chilisaucer
Juul ! (Mathias Juul)

Aalborg
11/03-2009 22:39
Har du nogle lunt anbefalede saucer?
Gerne med god styrke i.
--
Z Nothing Beyond ... It won't kill you, but you'll wish it did!

Svar Send privat besked
Hotte Chilisaucer
Mads Schmidt (Mads)
Indlg: 338

Viiala, Finland
12/03-2009 12:09
Hej Mathias.
Jeg smagte "The Source" til en Julefrokost sidste r, og den er bestemt voldsom! Smagen ligger lidt hen ad Engelsk lakrids, dog lidt kemisk i det... Konsistensen er ret tyk, s vi brugte et af de tynde sugerr som pipette. En millimeter eller to er rigeligt, heh! Effekten kommer ret sent, men er ikke til at tage fejl af! Jeg mtte da skifte t-shirt af bare sved...
God fornjelse!
Hvad med Blair's saucer? De er klart ogs gode.
--

Svar Send privat besked
Hotte Chilisaucer
Juul ! (Mathias Juul)

Aalborg
16/03-2009 15:01
Mads skrev:Hej Mathias.
Jeg smagte "The Source" til en Julefrokost sidste r, og den er bestemt voldsom! Smagen ligger lidt hen ad Engelsk lakrids, dog lidt kemisk i det... Konsistensen er ret tyk, s vi brugte et af de tynde sugerr som pipette. En millimeter eller to er rigeligt, heh! Effekten kommer ret sent, men er ikke til at tage fejl af! Jeg mtte da skifte t-shirt af bare sved...
God fornjelse!
Hvad med Blair's saucer? De er klart ogs gode.
--

Jo dem har jeg overvejet, men de er utroligt dyre, i forhold til styrken. Nu har jeg ikke smagt saucerne, men det har jeg mange r til at n endnu :)
Z Nothing Beyond - Den er virkelig ogs strk. Den er ogs tyk i konsistensen, men den slr til liges snart den fr kontakt :) 77 kroner fra chilihouse.dk, det er ikke dyrt for sdan en strk sauce, som desuden smager utroligt godt, men saucen kradser s voldsomt p tungen, at man skal beherske den mngde man vlger at indtage! Yders delikat sauce, som jeg spiser til alt mad undtagen til havregryn :)
Saucen har en meget kraftig smag, og duften fr blodet i kroppen til at pumpe. Den smager lidt af ristet krydderier, hvis man kan sige det sdan :) Meget kraftig og r..
1 drbe er ogs nok

Jeg skal prve at f fat I The Source :)
--
... It won't kill you, but you'll wish it did!

Svar Send privat besked
Hotte Chilisaucer
Juul ! (Mathias Juul)

Aalborg
16/03-2009 15:02
Hvilke af Blai's kan du anbefale? Bare lidt af hvert :)?
--
... It won't kill you, but you'll wish it did!

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4862, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: Jacobded
Antal Emner: 2220
Antal indlg: 18245 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 0)