Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Chili planter i bauhaus
Ea Madsen (Emse_m)
Indlg: 110

Glostrup
29/07-2010 08:24
Hej Allesammen

Bare en lille info s, s jeg igr at min lokale Bauhaus har Chili planter, ved dog ikke hvad det er for nogen.

Bare en lille service info.
--

Svar Send privat besked
Chili planter i bauhaus
Kim Schulz (Chilifan)
Indlg: 612

Aalborg S
29/07-2010 09:29
Stod der ikke sdan et lille skit i? det gjorde der i hvert fald de de planter jeg tog med hjem derude fra tidligere p ssonen.

--
Kim Schulz
www.chilifan.dk

Svar Send privat besked
Chili planter i bauhaus
Bo Johansen (Avalanche)
Indlg: 52

Randers
29/07-2010 17:41
Kommer lige fra Bauhaus Randers, der havde de Cayenne, Apache & Black Beauty mener jeg den sidste var.

Mvh.
Bo
--

Svar Send privat besked
Chili planter i bauhaus
Bo Johansen (Avalanche)

Randers
29/07-2010 20:27

http://etilbudsavis.dk/ugens-tilbud/64973/spiselige-chili

Det var ikke en Black Beauty, men Black N' Red??
--

Svar Send privat besked
Chili planter i bauhaus
Maria M (Maria)
Indlg: 308

Kbh.
16/08-2010 00:31
Hejsa

Der skulle vel ikke vre nogen herinde, der ved om Black N' Red er det "rigtige navn".

Det var/er det navn, som planten blev solgt under i Bauhaus. Men jeg har ledt efter sorten i et par chilidatabaser og forskellige frforhandlere uden held.

--

Svar Send privat besked
Chili planter i bauhaus
Kim Schulz (Chilifan)

Aalborg S
16/08-2010 05:25
Jeg tror desvrre at Black N' Red er et "kunstnernavn" :-)
Jeg er i hvert fald kun stdt p navnet i forbindelse med de chilier som slges i Bauhaus (muligvis nogle andre danske forhandlere) og kun nr de kommer fra en bestemt avler (fra tyskland hvis jeg ikke husker helt forkert)

--
Kim Schulz
www.chilifan.dk

Svar Send privat besked
Chili planter i bauhaus
Bo Johansen (Avalanche)

Randers
16/08-2010 08:00
Jeg kbte bde en Apache og en Black N'red og m sige at indtil nu ligner de hinanden. Begge planter har sat de frste rde chilis.
Begge er hvert fald cap. annuum

--

Svar Send privat besked
Chili planter i bauhaus
Jrgen Harreby (Harreby)
Indlg: 137

Hedehusene
16/08-2010 10:49

Sidste r havde jeg ogs "Black and red" fra Bilka, ligesom jeg ogs havde en "Yellow Topas" derfra, hvilket vist ogs er et salgsnavn. Denne minder meget om en mild Cayenne der modner fra grn til gul, og er lildt strre end den alm cayenne.

det er benbart rimelig almindeligt i dagligvarehandlen at give dem mwere salgsbare navne

Svar Send privat besked
Chili planter i bauhaus
Kim Schulz (Chilifan)

Aalborg S
16/08-2010 11:03
Jeg kbte en cayenne fra bilka i r da jeg synes den s sjov ud p billedet. Jeg tvivler dog p at det er en cayenne da den stter sm ca 5cm lange og 2-2.5cm tykke chilier der modner til orange. De har heller ikke den let karakteristiske cayenne smag.
Med andre ord, s tror jeg de mange gange navngiver den lidt som vinden blser med navne som enten virker bekendte eller som er "smarte".
--
Kim Schulz
www.chilifan.dk

Svar Send privat besked
Chili planter i bauhaus
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
16/08-2010 18:45

--
Det er en drlig vane med alle de chilinavne...

Gartneri Toftegaard gr det desvrre ogs i stor stil, og det gr det alts lidt bvlet at finde ud af, hvad man kber!

Svar Send privat besked
Chili planter i bauhaus
Maria M (Maria)
Indlg: 308

Kbh.
16/08-2010 20:54
Tak for svarene.

Sikke noget sjusk :) Det er nu rarest at vide, hvad man har, hvis man har kbt sig til en plante. Ogs selvom der kan vre positive overraskelser imellem.

Sommerhilsner,

Maria

Svar Send privat besked
Chili planter i bauhaus
Ole Christensen (OleTC)
Indlg: 163

Vanlse
06/10-2010 11:10
En kollega havde kbt "Yellow Topas" i Bauhaus og bde han og konen syntes frugterne var for strke, s jeg fik en pn posefuld grnne og gule.
Han var ogs utilfreds med at planten blev "kmpestor", s han drligt kunne komme forbi den.
Det er en velsmagende chili, som jeg har syltet. Lidt strkere end Jalapeno men fin til syltning, evt. blandet med Jalapeno og andre.
De grnne er nsten ikke strke, de modne gule kan vre pnt strke.

--
Ole TC

Svar Send privat besked
Chili planter i bauhaus
Kirsten Schmidt-Mller (KisAgurk)
Indlg: 22

rsted
30/07-2011 16:48
Jeg kbte i forret en "Yellow Topas" i Plantorama.
Jeg tror, at det er en "Topaz", en F1 hybrid. Jeg har fundet den bde p thechileman.org og p Nickey's Nursery, hvor billedet ligner og beskrivelsen ogs.
Planten er 70 cm hj og 98 cm bred med masser af frugter, og den 1. er lige ved at blive gul.

--
Kis Agurk

Svar Send privat besked
Chili planter i bauhaus
Erling Rohard (Erling Rohard)
Indlg: 148

Snderjylland
13/08-2011 18:06
Black n red hedder Chipotle Morita Chile Peppers iflg. denne side (link herover)

mvh
--
Erling Rohard

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4524, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: JustinSmoff
Antal Emner: 2219
Antal indlg: 18236 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 0)